Isnin, 30 Jun 2008

Tuduhan Liwat ke atas Anwar Ibrahim


Negara digemparkan sekali lagi dengan tuduhan liwat ke atas Anwar Ibrahim. Tuduhan dilakukan oleh bekas pembantu kanan beliau, Mohd Saiful Bukhari Azlan di Balai Polis Trevers. Anwar melalui kenyataan yang dibacakan pemimpin kanan Parti Keadilan Rakyat (PKR) menafikan sekeras-kerasnya tuduhan tersebut. Beliau menambah bahawa ini adalah satu lagi plot terancang oleh pemimpin Barisan Nasional (BN) yang korup.

Tuduhan liwat tersebut telah mengundang pelbagai reaksi daripada pelbagai pihak. Murshidul Am PAS, Nik Aziz tidak menolak kemungkinan ini adalah konspirasi politik yang dilakukan oleh orang-orang yang 'tidak beriman'. Allah Taala akan kenakan bala ke atas orang yang menuduh, ujar beliau.

Perdana Menteri, Pak Lah sudah awal-awal menafikan sebarang pembabitannya. Beliau sudah memberitahu kepada semua tidak terfikir beliau sama sekali untuk menjatuhkan Anwar Ibrahim dengan sedemikian rupa. Apapun, penyiasatan polis tetap diteruskan.

Sementara itu, PKR telah bercadang untuk mengadakan perhimpunan menyokong Anwar Ibrahim, 'Selamatkan Malaysia, Keadilan untuk Anwar' di Parlimen tengah hari ini sewaktu sesi berehat Parlimen. Semua aktivis dan pemimpin pertubuhan bukan kerajaan dijemput berkumpul di Parlimen pada jam 12.45 tengah hari.

Pemimpin PKR telah dimaklumkan tentang maklumat daripada beberapa sumber termasuk dari Unit Perisikan sebuah negara jiran tentang cubaan untuk membunuh Anwar Ibrahim di mana beberapa orang pembunuh upahan telah dibawa masuk baru-baru ini.

Malam tadi Anwar Ibrahim telah mengadakan perbincangan tertutup dengan pemimpin PKR di Quality Inn. Pagi ini beliau telah kembali ke kedutaan Turki. Sebelum itu, beliau ada mengatakan bahawa beliau menerima pelawaan beberapa kedutaan negara-negara Arab untuk memberi perlindungan kepadanya. Beliau memilih Turki kerana hubungan yang rapat di samping pernah berkhidmat sebagai penasihat ekonomi kepada negara tersebut.

Anwar Ibrahim meminta kerajaan memberi jaminan keselamatan kepadanya. Semenjak pilihanraya 8 Mac, beliau mendapat bukti-bukti yang boleh dipercayai daripada orang-orang dalam kerajaan dan tentera bahawa agen pemimpin BN telah merancang untuk melakukan sesuatu kepada beliau, keluarganya dan penyokong-penyokongnya. Tuduhan terbaru ini tidak lebih daripada usaha untuk menyekat kemaraan beliau dalam usaha membawa kebebasan dan keadilan untuk Malaysia.

Saiful Bukhari dilaporkan membuat kenyataan seperti berikut, “Saya Mohd Saiful Bukhari b Azlan ingin melaporkan bahawa saya telah diliwat oleh majikan saya. Perkara ini berlaku tanpa kerelaan saya. Kejadian terakhir berlaku 26/6/08 di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara, Jln Setia Kasih, KL. Oleh itu, tujuan laporan ini dibuat untuk mendapat pembelaan dan keadilan keatas diri saya. Saya juga berasa bimbang dengan keselamatan diri dan keluarga saya jika perkara ini tersebar luas di khalayak ramai. Majikan saya Dato Seri Anwar Ibrahim - Ketua Umum PKR.”
*Saiful - Gambar kanan di atas, berbaju biru. Di sebelahnya, Khairil Anas Yusof - pegawai khas Timbalan Perdana Menteri, Najib.

113 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Beginilah nasib si PELACUR POLITIK MURAHAN..Dasar pelacur begitu lah..jika disaksikan anwar sering MELACURKAN DIRINYA untuk POLITIK MURAHANNYA..menjual maruah negara dan bangsa kepada yahudi..apatah lagi meliwat anak muda yg sebaya dengan anaknya..Adakah kita bakal memilih PERDANA POLITIK yang berlatarbelakangkan PELACUR..

-NAZRI007-
MALAYSIA AKAN TERGADAI MARUAH DENGAN SI PELACU POLITIK MURAHAN INI..SEPERTI SAIFUL BAHRI HILANG TERUNANYA..(bETUL KER EDEN SEBUT INI)

Tanpa Nama berkata...

tu salah satu 'contoh' perubahan gaya hidup spt saranan k'jaan.

MalayMind berkata...

Yang penting ialah kita perlu berhati-hati dalam menjatuhkan hukum. Ini masih dikira tuduhan dan pihak yang menuduh perlu membuktikan.

Yang tertuduh tidak perlu berbuat apa-apa kerana prinsip kita jelas- seseorang itu adalah tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah.

Jadi sabarlah.

Jangan menjadikan kebencian kita menjadi penghalang keadilan akal fikiran kita.

Fatimah AzZahrah berkata...

Hi there!

To be frank, I bukan la penyokong DSAI. Tapi berkaitan dengan tuduhan kes terbaru ni, to my personal opinion, I don’t think DSAI akan ulangi kesalahan yg sama buat kali kedua (itupun kalau betul beliau prnh melakukannya). He definitely knows what are the consequences & for sure he does not want to jeopardise his career & life by repeating the same mistake again...

Mgkn ini suatu conspiracy utk menjatuhkan beliau...

Tanpa Nama berkata...

Salam sdr

Aneh sekali ya DSAI pula yang bimbang akan keselamatannya bukan mangsa liwat itu. Logiknya orang yang buat laporan polis akan bimbang keselamatannya kerana telah membuka tembelang seorang jaguh yang berpengaruh di seantero dunia tetapi sebaliknya berlaku. Kalau DSAI tetap DSAI juga lah. Yang aku heran kenapa sampai skrg pun beliau enggan bersumpah dgn menjunjung quran yang beliau tidak pernah terlibat dgn seks di luar tabii itu.

Tanpa Nama berkata...

Dulu kata, orang meliwat, tapi di lepaskan sebab takdak bukti. Ngangkut macam2 sana sini, tak sabit bukti. Kata nak bela rakyat. Rakyat pulak bela meka. Kata minyak tak naik, naik lah jugak. Kata kalau naikpun naik sikit, bagai nak rak naik. Kata ni kata tu kata macam-macam, macam-macam lah jugak resultnya. Ni kata orang meliwat lai, guna report polis pelacur murahan yang mengaku diliwat, takpun kena arah oleh pelacur kelas atasan supaya mengaku dilacur. Tu lah, orang yang hidup banyak sangat makan rasuah. Korang takkan berubah, kecuali Allah nak ubahkan. Macam-macam.

Tanpa Nama berkata...

Kebenaran itu pasti akan muncul jua...Semua orang boleh berfikir secara rasional dan logik, tuduhan ke atas DSAI ini sukar diterima akal...kecuali la dia orang begitu..Allah swt yang lebih tahu dan akan membuktikannya..pada pemikiran saya semua ini memamg jelas konsfirasi politik yang didalangi oleh pemimpin-pemimpin BN yang zalim dan hina...memang la mereka berkuasa sekarang..masa ini...tunggu la masa anda nanti...mungkin akan lebih teruk lagi...Kenapa di Malaysia ini tiada keadilan lagi...polis, kehakiman, media..semua teruk...anak cucu anda nanti akan tahu betapa teruknya anda semua yang membuta tuli menerima semua ini...perbuatan Saiful Bahri ni....kalau anda menerima semua ni...negara anda akan lebih teruk lagi pada masa akan datang...semua ini didalangi oleh pemimpin negara yang tidak boleh lgi dipercaya...saya malu mempunyai pemimpin negara yang kadang-kadag lebih teruk daripda pemimpin dari negara lain...

suatu hari nanti tiada apa yang boleh dipercayai dalam negara ini..

tegakkan keadilan...

yan berkata...

ramainya penyokong2 dolah badawi kat sini

Haikza berkata...

10tahun yang lepas DSAI sudah diambang menjadi PM tiba-tiba tercampak dipenjarakan kerana tuduhan meliwat.
kini apabila sekali lagi DSAI sudah hampir mencapainya...sekali lagi beliau dituduh meliwat.
Siapakah musuh beliau sebenarnya? Cerita ini berulang dengan versi yang berlainan. Janganlah membuat tuduhan sekiranya kita sendiri tidak tahu...yang maha mengetahui ialah ALLAH... jangan kita ingat kita hidup didunia ini tidak di hakimi oleh makamah ALLAH. Aku berdoa agar kebenaran pasti akan ditunjukkan. Politik Malaysia.....

Tanpa Nama berkata...

,,,semasa DSAI berada di penjara sungai buloh ada seorang ulama berkata bahawasanya,,, ulama tersebut bermimpi DSAI kelak akan menjadi PM. wallahuallam...petikan kata bekas wadar penjara yang pernah menjaga DSAI semasa berada dipenjara....

Tanpa Nama berkata...

,,,semasa DSAI berada di penjara sungai buloh ada seorang ulama berkata bahawasanya,,, ulama tersebut bermimpi DSAI kelak akan menjadi PM. wallahuallam...petikan kata bekas wadar penjara yang pernah menjaga DSAI semasa berada dipenjara....

Tanpa Nama berkata...

terkejut jugak dengar cerita ni,,memang tak percaya,,tapi DSAI bukanlah sempurna dan banyak melakukan kesilapan tapi mengapa dituduh sebegitu,,kalau betul dia difitnah harap org yang memfitnah itu dapat balasan yang setimpal atas fitnahnya itu,,,10 tahun lalu DSAI dituduh meliwat tapi takdak bukti sahih beliau melakukannya,,akibat dari peristiwa 10 tahun lalu,,bangkit satu gerakan reformasi utk memperjuangkan DSAI yg teraniaya,,akibatnya kerajaan ketika itu terlepas Terengganu dalam pilihanraya umum ke-10,,,besar akibatnya,,,itulah KONSPIRASI MENJATUHKAN DSAI...TAPI KINI selepas piliharaya ke-12,,mcm2 cerita timbul hinggakan ada yang menyatakan tanggal 16 september 2008 adalah tarikh DSAI akan berkuasa kembali yakni jadi PM Malaysia yg baru,,,mengapa begitu pasti akan jadi PM? kita kira adegan lompat parti yg berlaku tapi......rupanya peristiwa 10 tahun lalu telah kembali tapi dlm cerita berbeza iaitu KONSPIRASI DSAI UTK MENJATUHKAN KERAJAAN SEDIAADA,,,mengapa dikatakan begitu,,bila DSAI dituduh liwat pasti rakyat akan mengamuk dan tidak puas hati,,,maka akan bangkit satu lagi reformasi yang baru dan mungkin lebih besar,,13 july katanya ada perhimpunan menentang kenaikan harga minyak,,perhimpunan ini mungkin jadi satu perhimpunan reformasi,,,mengapa begitu pasti dapat jadi PM sblum bulan 9 2008,,mungkin sudah ada konspirasi terancang yang dibuat selama ini..fikir-fikirkan lah,,,apapun ini hanya pendapat,,jika tidak bersalah jgn takut kerana allah sentiasa dipihak yg benar,,,kejahatan akan terbongkar jua,,,pada aku tuduhan bukan satu perkara yang betul maka ia perlu dibuktikan,,apa nak takut,,berani kerana benar,,

M. Fairuz Sariz berkata...

konspirasi ke...?

klu konspirasi kerajaan takkn la nak guna taktik same dua kali.. bodoh benor nampaknye..

klu konspirasi sendiri nampak cam yee, saje nak cari publisiti dan perhatian rakyat untuk simpati, nampak mcm agenda pertama untuk naik jadi PM bulan september ni je..

(mfs): PKR - Parti Kelantong Rakyat

Pak Andak berkata...

It's the same old movie playing again with some minor touch up isn't it. Our strategist can't be this stupid. Our politicians can't be this desperate sampai tak de idea lain untuk mengenakan lawannya. Our leader can't be this weak sampai tak boleh kawal orang bawah daripada bertindak dengan bermodalkan idea se cetek ini. Saya boleh memahami sekiranya dalam arena politik, perlu mengeksploitasikan segala kaedah untuk mecapai objektif tanpa mengambil kira hukum benar atau salah tetapi buat lah canggih sikit. This is way too simple and it's used before by a much wiser person yang saya sanjung tinggi walaupun saya percaya dia silap dalam pemilihan isu tuduhan liwat ke atas DSAI. Tolong lah ya, buatlah kiraannya dengan sehalusnya dan buat jangkaan tindakbalas jangka panjang secara detail sebelum buat tindakan sebesar ini kerana rakyat Malaysia ramai yang sudah cerdik.

Tanpa Nama berkata...

Anwar Ibrahim - he's one of the best thing happen in Malaysia. Lihat dari segi characteristic, Anwar dengan Pak Lah. Anwar bila bercakap dia lantang, semangat. Bila Pak Lah di tanya wartawan, Pak Lah selalu kasi safe answer, biar polis siasat la, ape la, takde pendirian, tak care pasal org lain. Takde stand. Ni ke ciri ciri pemimpin Malaysia ? selalu tidur time meeting besar.. zzz .. Wallahu' alam.

Husin Lempoyang berkata...

Nampak sangat anwar dalam ketakutan. Semua kenyataan2 pre emptive telah di buat.

Polis belum apa2 dah dikata salah. Mahkamah dah dikatakan salah. Saiful yang tidak tahu pemfitnah atau mangsa sudah difitnah dan di saman. Satu dunia dah dikompang sebagai konspirasi. Siap dgn lakunan lari ke turkish embassy dan mahukan suaka pilitik.

Ini semua Polis belum lagi siasat. Nampak gaya anwar bukan sahaja tidak boleh salah, malah tidak boleh dibuat repot dan dituduh apa2. Apa2 hal org lain slaah.

Anwar ini nampaknya serupa nabi muhammad. Apa saja tuduhan dan kesalahan ke atasnya adalah satu konspirasi dan sebagainya sebelum di siasat.

PKR ni nampaknya dah macam ugama sesat yg percaya pada nabi yang maksum bernama brader anwar bin ibrahim (b.a.b.i.)

Bayangkan ANwar bila ada kuasa. Baru ada selangor dah huru hara cara pentadbiran yg tak tahubuat apa tapi dok salahkan orang lain dan cari pasal. Bila didapati buat salah, cakap berbelit2.

Tanpa Nama berkata...

Saudara Nadzri

Saya setuju dengan pendapat Fatimah azzahrah dan Man-Kodiang.Mengenai Kes Anwar pada tahun 1998 dahulu, saya percaya yang Anwar munasabah ada melakukannya berdasarkan banyak bukti-bukti yang logik dan sahih sukar untuk dinafikan.Tapi dalam tuduhan terbaru ini,saya berpendapat tak mungkin Anwar lakukannya,ianya cuma satu 'trick' saja.Tak kan Anwar sebegitu bodoh sanggup buat itu semua disaat-saat dia mahu menjaga imejnya sebagai "PM IN WAITING?".Mungkin ada 'hidden 'agendanya.sama-sama kita tunggu dan lihat.Ramai orang sedar yang Anwar dan Wan Azizah memang bijak menyedia skrip dan mengarah 'drama'(merujuk kepada insiden 1998 dahulu) untuk meraih simpati dan sokongan rakyat,walaupun 'ending' drama yang diarah itu tak logik dan tak menjadi.Tapi yang kelakarnya,penyokong taksubnya itu percaya sakan,tanpa mahu berfikir secara logik dan kritis.Tak ada reasonable of thinking langsung!!

maaf cuma pandangan peribadi sahaja.

Tanpa Nama berkata...

ntah lah...susah jugak nak komen..yg pasti dulu dia dilepaskan sbb pak lah yg bagi lepas..hakim kata dia lepas atas sbb masalah teknikal namun hakim2 tetap mengakui anwar seorang peliwat.

kita tgk balik drama 97/98..dia kata dia kena racun arsenik lah..HIV lah..wah2 hidoooppp..lagi pulak sihat walafiat sampai skrg..kan masa dia at singapore buat rawatan..dr dah sahkan dia tak dek sebarang keracunan..masa tu wan azizah bersyukur teramat sangat..pastu bleh naik kuda lagi bila dibenarkan ke oversea..mmmm...

ha..sekarang dia kata dia terpaksa berlindung dikedutaan turki plak sbb takut kena bunuh...alahai...nak tarik glamer cam dulu...tu yg aku muak gila babas tu...ntah apa2..aku agak dia suka sgt tgk cerita2 indon or spanyol..buat lah telenovela dia..

orang kata najib punya angkara..tapi aku najib takkan bengap sgt utk menjadikan diri dia bahan kebencian. dia pun tau orang melayu dah tak suka sgt dgn dia sbb penakoooot dgn pak lah..

nak kata pak lah yg buat pon tak logik..dia kan takmo turun takhta so dia takkan buat tindakkan yg lagi bodoh..

stetelah difikir2 ni lah teori yg aku rasa paling logik..kan dah ramai pihak dedahkan anwar ni proxy yahudi n amerika kat m'sia..so ramai lah jugak yg tak suka dgn dia..dia kan berusaha nak sgt jadik PM BONEKA m'sia..

ye lah sampai nak merdekakan sabah n beri pada filipina..nak rasuah YB2 BN lompat parti n nak rampas kuasa september ni...

setelah aku merayau2 kat internet n baca kat paper, buat homework tu ini..maka yg dapat disimpulkan ialah anwar ni berkuasa n ramai kawan terutamanya geng2 yahudi n amerika...tapi susah jugalah utk dia samapai kat SINGGAHSANA putrajaya tu..

dia kan proxy yahudi n amerika..NED tu geng2 besar dia n the gang..so duit tak jadik masalah..

oleh itu dia suruh lah budak shaiful tu buat aduan utk kes liwat dia..aku tgk berita tadi dia siap nak saman macam2 kat budak tu..dlm kes yg ni mungkin anwar menang n budak tu baya saman...

ye lah kali ni mmg dia tak salah..so mcmmana nak buktikan dia salah..

ha..mana budak tu dapat duit baya saman? senang jek..anwar lah yg bagi..mana anwar dapat duit?? sapa lagi geng2 yahudi n US lah..

anwar beranggapan..klau dia buat cam tu yg jadik kambing hitam adalah kerajaan BN..so dia nak buktikan diri dia suci..bila org2 mengamok kat kerajaan lagi...lah senang dia nak jadik PM..tak pon bila dia kengkononnya dah terbukti tak salah..dia bleh la balik dlm UMNO jadik lah PM dgn sihat walafiatnya...dapatlah dia deny yg perlucutan jawatan dia tak sah oleh TOK det..

p/s : pak lah lepaskan dia pasal kena ugut dgn US utk hal kamaludin dlm ecm-libra..so pak lah yg terjerut tu terus bagi lepas kat anwar..kan time tu pak lah gi US..

dlm paper n internet hari ni..wan azizah tak caya dgn kehakiman malaysia..

eh..apa pasal ek..sbb dia tau hari tu pun laki dia kena lepaskan bukan sbb betul2 anwar tak salah tapi pak lah yg kena ugut dgn US..dia dah iyakan dgn cara halus..

perlu kita ingat, hakim kata anwar lepas sbb masalah teknikal tapi hakim2 kata diorg percaya bahawa anar itu adalah seorang peliwat..

anwar tu seorg politician yg opportunist.. tgk je lah kat slangor..kedah..penang..kan ramai yg tak puas hati dgn cara diorg perintah siap suruh si khalid tu letak jawatan..jadik makin rumit lah dia nak rampas kuasa..jadi utk org yg kurang modal macam anwar..ni je lah modal yg dia ada utk tarik sokongan pada dia...

bosannya aku..dia igt dia sorg pandai agaknya dlm putar belit sana sini..bosan2..bila la nak abis cite2 semua ni..

patutnya time ni lah kita bangunkan balik m'sia kita ni..bukannya tumpu pada hal2 lain..

aku ada baca, kalau kita tak pulihkan ekonomi kita skrg ni dek kerana pak lah n budak tingkat 4..kita akan perlukan sekurang2 nya 10 tahun utk letakkan ekonomi kita mcm dulu2..

anwar..anwar...sudah2 lah tu nak buat lawak karton dia..

-Tun Nyemah-

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya saya bukan seorang yang meminati DSAI tetapi atas dasar kemanusian saya terpanggil untuk menulis beberapa patah perkataan.

Tuduhan liwat ini bukannya satu tuduhan yang remeh. Ianya amat mengaibkan jadi sekiranya kita ingin menuduh seorang meliwat biarlah ada bukti. Sesungguhnya janganlah kita menduga kemurkaan Allah, kerana sebagai hambanya kita tidak akan mampu menanggung azab seksanya.

Janganlah manusia terlampau ghairah ingin menghukum manusia yang lain tanpa sekelumat bukti kerana hukuman Allah itu pasti bagi yang bersalah.

Ingatlah memfitnah itu lebih besar dosanya dari membunuh.

Tanpa Nama berkata...

Dalam menjalankan satu satu perniagaan perkara yang dikhuatiri adalah kerugian. Kerugian adalah balasan kepada kelemahan, kesilapan dan perbagai kekurangan yang ada dalam menjalankan perniagaan. Kerugian adalah perkara yang tidak boleh disembunyikan kerana masa adalah senantiasa menunggu untuk mendedahkan kerugian.

Dalam melakukan perbuatan yang dilarang/ dikutuk/ dilaknati oleh Allah, perkara yang amat dikhuatiri adalah balasan dari Nya. Bayang betapa beratnya balasan-balasan yang selalu di ceritakan oleh penceramah ugama di masjid atau di surau. Adakah balasan yang akan di terima hanya setelah kita mati? Alangkah seksa sekira balasan tersebut di berikan semasa hayat?

mantan berkata...

Tak ada siapalah yang nak mengancam keselamatan dirinya (DSAI).

mantan berkata...

DSAI ni semangatnya bukan main lagi berkobar-kobarnya. Tapi takut pula terancam keselamatan. Buat malu kat mendiang Benazir Bhutto je DSAI ni...

Tanpa Nama berkata...

Kerana nikmat yang tak sampai seminit tu..manusia sanggup buat apa saja dan dengan sesiapa saja. Aku tak heran pun..

MrKamalB berkata...

Semua sama je... ini lah dia kalau berpolitik tapi TAQWA takde.. tapi rakan2 kita jgn mengiyakan atau menidak kan... ALLAH maha mengetahui..
Al kisah masa zaman nabi luth pun ramai org jenis macam ni.. di barat sekarang pun sama.. berlambak2 siap ada persatuan lg apa heran..

ygtertekan
Hang Jebat

znkm berkata...

kalaulah benar si anuar suka liwat...saya rasa yg patut disalahkan adalah wan azizah isterinya si anuar... sebabnya wan azizah tak pandai untuk memuaskan nafsu binatang si anuar... untuk wan azizah saya nasihatkan.. give de best sex tu ur husband..ok..

Tiger Mizie berkata...

Kadang-kadang (selalu rasanya) .. org melayu makin dungu... Org lain sibuk pasal kesan ekonomi.. Org melayu masih sibuk pasal "Pungkok"...



Bebal apa tah.. gambo mcmtu dikatakan gambo kontoversi... Habis gambo Anwar dgn PakLah tak kata pulak kontoversi pasangan GAY... takpun gambo Azizah dgn Azmin tak kata pulak itu pasangan scandal sex... Habis lepas nie.. sapa yg pernah ambik gambo dengan Izah jadi kess Gambo PAsangan terlarang..



Kalau nak jadi PM pun jgn la cara mcm nie.. Bengong tul melayu.. Aku sebagai melayu malu sgt alasan gambo mcm nie boleh jadi.. Buat kena gelak dgn bangsa asing aje..

Tanpa Nama berkata...

Dah kuat ke pinggang DSAI tu nak meliwat secara paksa agak.. huhu.. bukan dulu sampai ke negri omputih masukkan besi dlm tulang belakang.. huhu..

Tanpa Nama berkata...

adakah ini sato konspirasi dari UMNO/BN utk menjatuhkan DSAI? atau satu konspirasi dari ketua PKR itu sendiri utk menjatuhkan Kerajaan yang sedang menghadpai huru hara skrg...??

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum..
saya musykil tentang beberapa perkara.. maaf jika menyinggung.. tetapi ini adalah pandangan saya sebagai seorang rakyat malaysia yang tidak memilih mana2 pihak..

1) Sekiranya benar ada konspirasi untuk meragut nyawa en. anuar ibrahim, mengapakah dia melarikan diri? bukankah perjuangannya semata-mata untuk keadilan? sesungguhnya orang2 yang dianiaya doanya akan makbul dan dikasihi allah? maka sekiranya terjadi pun pembunuhan tersebut bukankah syurga balasannya? apa yang perlu ditakutkan?

2)en. anuar meminta jaminan kerajaan untuk keselamatan dirinya dan keluarganya? mengapa yang saya tahu hanya dirinya sahaja yang disembunyikan? mengapa tak disembunyikan anak bininya sekali? adakah dia lebih rela bermatikan keluarganya dari dirinya sendiri?

bagi saya, sekiranya benar diri saya teraniaya, insyallah.. atas kehendak allah, tidak akan saya melarikan diri saya daripada terus memperjuangkan kebenaran.. selagi wujud udara untuk dihirup, selagi berdaya kuderat untuk digerakkan.. pasti saya dgn izin allah cuba sedaya upaya menegakkan keadilan sekalipun tergadai segalanya..

sedikit cebisan dari fikiran saya, sebagai seseorang yang cuba untuk berfikir logik, tidakkah anda semua pelik mengapa mohd ezam sanggup bertukar parti? apakah yang bermain dimindanya? saya tertanya2.. mohd ezam yang selama ini memperjuangkan keadilan, sanggup ditangkap, dicampak didalam tahanan ISA, dipukul dan diugut.. mungkinkah seseorang yang berhati keras sebegini boleh dengan bersahaja menukar parti? saya agak kurang yakin sekiranya jawapan anda ialah 'money politics'.. isu duit bukanlah isu bagi mohd ezam sekiranya dia sanggup memperjuangkan keadilan dan dibelasah ketika didalam tahanan ISA.. tidakkah itu mendatangkan sedikit syakwasangka? apakah dia mungkin mengetahui apa sebenarnya yang diperjuangkan oleh parti keadilan?

renungkanlah.. segala yang benar hanyalah dari allah ta'ala, dan salah dan silap dari diri saya sendiri.. saya mintak maaf sekiranya menyinggung hati anda semua.. tetapi mungkin anda semua boleh menjadi seseorang yang cuba untuk melihat senario ini tanpa sikap dipengaruhi..

assalamualaikum..

Tanpa Nama berkata...

Sudahlah...

kita semua sebenrnya jadi bahan permainan emosi politik jer...Baik DSAI atau pun PL... ala aper susah sangat? Sumpah Quran jer..kita akan tau siapa benar dan siapa salah...susah sangat ker DSAI nak buat?

redzuank berkata...

pada pendapat aku la.
Baik aku pilih Lebih baik pilih pemimpin gay (kalu betul la) dari pemimpin yang korup dan menipu rakyat.
Sampai bila korang boleh bertahan dengan kenaikan harga barang? gaji korang selari ke dengan kenaikan harga barang?
pikir2kan lah.

http://redssays.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

banyak orang.. banyak ragam.. aku berani duk dalam keadaan neutral je la ... tunggu dan lihat, doakan nnt reveal la sapa yang benar sapa yang salah

AML Training & Advisory berkata...

he..he..

AML Training & Advisory berkata...

Ini bukanlah satu konspirasi politik seperti yang digembar-gemburkan.Kenapa kita perlu mengaitkan dengan konspirasi politik..Kita perlu berfikiran rasional..yang buat report orang yg diliwat..bukan ibnu badawi mahupun ibnu razak..

Tetapi masyarakat perlu memberikan keyakinan kepada polis untuk melakukan siasatan terhadap anwar.Kalau ada "prima facie" maka tindakan perlu dilakukan. Saya percaya Polis khususnya Kerajaan tidak mempunyai motif buruk atau mala fide yang sengaja diadakan untuk mengaburi pemikiran rakyat..

ADAKAH PEMIMPIN SEPERTI INI YG KITA MAHUKAN UNTUK MEMIMPIN MALAYSIA..Kita mahukan pemimpin Islam yg sebenar..bukan Islam Hadhari..apatah lagi pemimpin Pelacur Politik murahan seperti DSAI ini..

yoshz berkata...

saiful? sheesh...
langsung tak jambu.
drama ni kekurangan pelakon yg baik.

Tanpa Nama berkata...

pelakon LELAKI terbaik dan popular anugerah Gramy malaysia 2008/09 ADALAH......LU FIKIRLAH SENDIRI... DAN PELAKON WANITA TERBAIK DAN POPULAR 2008/09 ADALAH......SIAPA LAGI????? LU FIKIRLAH SENDIRI...
KALAU TAK BOLEH FIKIR.....JGN JADI ORANG ...

Tanpa Nama berkata...

anwar ni akal panjang. dan walaupun paklah slow tapi aku rase takde la begitu bodoh sampai nak guna taktik lama yg org boleh budget die yg buat. bagi org mcm aku, nampak sgt ni sume taktik anwar nak raih simpati rakyat. die dah tau kalau die reka cite ni kompom org target paklah yg buat. dan orang akan simpati kat die. common sense. malaysia's politician nowadays become lame each days. yg govern ke, yg oppose ke dua2 basi. kreatif la sket beb. 'bolehland' kan?

Tanpa Nama berkata...

Hidup di DONIA hanya sementara..
kita settlekan di Mahkamah Agong Padang Masyar ajer...

scinomore berkata...

written by ibabonma, June 30, 2008 | 16:21:04 (Malaysia Today )


Kenapa UMNO mengaib Anwar Ibrahim dengan pertuduhan meliwat lelaki (main bontot/dubur) dan tidak merogol perempuan (main pantat)? Lihat dibawah ini dan buat keputusan sendiri.

Seksyen 377A Kanun Keseksaan (Melakukan persetubuhan untuk memuaskan hawa nafsu yang bertentangan dengan tabiat semula jadi)
a.Bahawa tertuduh telah melakukan persetubuhan untuk memuaskan hawa nafsu dengan seorang lain (lelaki atau perempuan).
b.Bahawa tertuduh telah memasukkan zakarnya kedalam mulut atau dubur seorang lain (lelaki atau perempuan)
c.Bahawa tindakan tertuduh seperti diatas dikatakan sebagai luar tabiat semula jadi.
d.Tertuduh boleh ditangkap tanpa waran oleh pihak berkuasa menurut peruntukan undang-undang.
e.Undang-undang yang berkaitan dengan kesalahan ini tidak membenarkan tertuduh dijamin semetara menunggu perbicaraan.

Seksyen 377C Hukuman kerana melakukan persetubuhan di luar tabiat semula jadi – Jika sabit kesalahannya tertuduh akan dihukum penjara untuk tempoh sehingga dua puluh tahun dan disebat.

Tanpa Nama berkata...

saya tak tahu kesahihan citer ni. tp ade pulak yg kata cter ini sengaja dibangkit sbg menutup cerita kes bunuh altantuya yg melibatkan org2 *tertentu*

tp, terserah dong. saya cuman geli ngeliat wajah anwar yg kaya orang ****** gitu.

Tanpa Nama berkata...

Taktik kotor anwar nak raih simpati je...

Tanpa Nama berkata...

Tactic bodoh kerajaaan. Semua orang tak akan percayai kerajaan lagi. Majority orang kampung saya masa 8 Mac undi BN, tapi skarang, lepas issue ni, diorang dah nak pindah kem ke PR. BN ni bodoh betul la. Saya harap BN hancur lagi baik.

Tanpa Nama berkata...

DSAI nak cari publisiti sebenarnya. Dahlah korang Melayu tak suka Amerika Syarikat tetapi si DSAI pro-Amerika. Habislah korang nanti mcm negara Qatar, Bahrain and Arab Saudi. Rasa kan!!!! Termakan politik Anwar! Korang tak tahu mcm mana si Amerika ni jadi Boss Middle East. Hahahahaha....

Tanpa Nama berkata...

Korang Melayu suka dengan DSAI? Kalo dia jadi PM abis lah korang sebab diatu Pro-Amerika. Tak lama lagi korang jadi mcm Qatar, Bahrain, Oman, Arab Saudi..Turki (Kan sekutu Amerika juga)....siap lah korang gadai negara kat Amerika tu...korang pikir lah sendiri....

Tanpa Nama berkata...

Anwar pemimpin pengecut. Kalau dia betul tak bersalah dan tak takut dibunuh kenapa dia menyorok dan buat kenyataan macam-macam. Relek la, dia ada berjuta penyokong. Duduk rumah diam-diam pun penyokongnya boleh melindunginya. Kalau betul dia kena bunuh tentulah perjuangannya akan berjaya sebab semakin ramai yang akan simpati dengannya. Seorang pemimpin tulin tidak takut mati.
Berjuta-juta orang sanggup berkorban untuknya sehingga dikatakan antara orang paling berpengaruh di dunia (TIME). Takkan dia tak boleh korbankan nyawanya untuk berjuta-juta orang tu atas nama "KEADILAN"? Aku lagi respek Ghandi la!!

Tanpa Nama berkata...

Cuba jenguk-jenguk kat Central Market ada sorang kawan baiknya masa muda-muda dulu satu U satu perjuangan dah bukak kedai kopi kat sana. Kata orang dia tu jenis yang "PANDANG BELAKANG" jugak. Tah-tah Anwar ni memang Gay tak?

Tanpa Nama berkata...

1. Kalau aku jadi anwar lah, takat muka cam sepul tue belambak aku boleh dapat malaysia nie... especially kat jurassic park...(sapa yg tau ler)murah lagi pulak tue... dan dengan keadaan aku kalau macam dia sekarang nie daripada aku try sepul tue baik aku try bodyguards dia hensem pun hensem TOUGH pulak lagitue.. tak pun aku simpan sorang dari luar negara... berlambak siut... muka cam brad pitt ader, cam tom cruise ader.. cam johnny depp pun ader... yang membuat ulasan dalam blog nie nampak sangat tak pikiak sebelum menurunkan tulisan mereka...

2. sesiapa ader tengok MALAYSIAKINI pasti ingat tentang kenyataan mantan perdana menteri yang menyatakan bahawa beliau DSAI tak ada salah aper2... cuma beliau diberi alasan agar dapat menahan beliau dalam ISA (agaknya)

3. lagi satu kalau betul beliau DSA I nie kaki liwat confirm aku cakap bini lama dah tinggal dia.... dr pulak tue... lagi arif pasal kesihatanlah beb... keluarga dan mentua beliau pasti tak sokong beliau ketika anwar dalam kesusahan walaupun ramai orang sokong dia... pikirlah balik...

4. kalau korang semua tak caya senang jer... ko tangkap si sepul nie (dengar kabar dah bertunang) ngan tunangnya... kita tengok ngelabah tak dia korang nak aper2 kan awek dia... kalau betul punya marah dan awek dia takut gila korang cakapler buat aper ko nak kawan ngan SEPUL lagi kan dia kaki bontot... dari situ korang dah tau siapa yang benar...

Rustam berkata...

Malaysia memang ikut buntut US, Rafidah tiap2 tahun tehegeh 2 pergi US cari pelabur US , Pak Lah setahun sekali mesti pg US , Cakap je baguhh , cam Dr Mahathir tp jumpa Bush macam member lama ,

Islam suruh kita bermusuh dengan US Ke? Kita kena jihad lawan kerajaan US Ke? Org kat US tu ramai yang Islam dan lebih bagus Islamnya dari korang semua..
Argument yang tak boleh dipakai, kita hidup dlm dunia yg interdependence ,

Aku nak tengok next PM buat balik jambatan bengkok tu ... Aku nak Malaysia jd champion bukan Singapore, kalau US nak datang sini bukannya nak kena landing kat Changi tapi kat KLIA , Aku mahu negara & pemimpin ku dihormati oleh kawan & lawan... bukan pemimpin penakut , penjenayah mahupun peliwat...

Aku mahu inspirasi dari pemimpin bukan tingkah laku fitnah, konspirasi. I'm sick with Malays politician , no sense of islamic values. Bodohhh

Ujang berkata...

Saya merujuk kepada:
znkm berkata...
kalaulah benar si anuar suka liwat...saya rasa yg patut disalahkan adalah wan azizah isterinya si anuar... sebabnya wan azizah tak pandai untuk memuaskan nafsu binatang si anuar... untuk wan azizah saya nasihatkan.. give de best sex tu ur husband..ok..

...tak patut znkm tulis camtu, mungkin DSAI nak tibai bontot dia tapi tak dapat!

Tanpa Nama berkata...

redzuank kata ; baik pilih pemimpin gay dari pemimpin yg korup..! iskk,issk kau dah gila ko?

kaum luth ni Allah swt marah sampai terbalikkan negeri..! kau nak ke kalau gay jadi pemimpin ,pah tu Malaysia ni di terbalikkan? sempat ke kau lari ke mano-mano?

DSAI ni buat konspirasi sendiri sebab nak cepat2 jadi PM kut..? penyokong2 dia mesti bersemangat sakan 'gasak' k'jaan Pak Lah yg tak berapa kuat sekarang..!

dulu 1998, undi BN merosot sakan sebab rakyat ramai dok berpihak pd DSAI sebab tak percaya kes liwat tuh..

apa pun, kita tunggu penyiasatan.
kalau benar si saiful tu, maka PR harus tolak pemimpin GAY @ kaum luth ini! cari calon yg berkaliber dr segi pendidikan, akhlak,moral dan agama!

Ujang berkata...

Saya berfikir juga, adakah PR akan mengambil kesempatan dari isu ini, walaupun tidak tahu siapakah yang sebenarnya dalang di sebalik isu tersebut!
Adakah BN begitu bebal sekali untuk memainkan isu ini walhal sokongan rakyat kepada mereka semakin menurun memandangkan isu kenaikan harga minyak pun rakyat masih tidak puas hati dan juga isu liwat DSAI 10 tahun lepas pun masih membara di kalangan penyokong. Hendak ditambah lagi api kemarahan...atau adakah golongan-golongan lain ingin menyuburkan api kebencian di kalangan penyokong-penyokong kedua parti ini terutamanya penyokong Melayu.
Apakah individu yang kena liwat itu (kiranya benar) tidak punya perasaan malu, hanya sekadar menjadi orang upahan (kiranya benar), sanggup mengaku diliwat?
Atau adakah hanya konspirasi dari pihak yang inginkan kuasa tanpa memikirkan akibat yang ditanggung oleh rakyat khasnya orang Melayu!

Wallahu'alam...fikirkan!

Tanpa Nama berkata...

Si Saiful lembut ni pun lembik nak mampos..Takkan le Anwar yg umur 60 lebih tak larat nak lawan..Ke ko mmg suka dibontot..Pura2 buat report dipaksa..

Najib tu pun bodoh ckp dia dtg opis nak apply scholarship. Ape ke jadahnya pegi pejabat Timbalan Perdana Menteri..

Sudah le...jgn percaya kerajaan..kalo kes Najib tu senang2 je diorang tolak tepi..ni baru report 2-3 jam terus nak amik tindakan...nampak sgt bias..or diorang nak lupakan kes C4 ni...

Pak Andak berkata...

Pelbagai reaksi ditunjukkan.Ada penyokong DSAI, ada penyokong Najib, ada yang menyorok belakang label rakyat biasa tak sokong saper saper tetapi gaya seperti orang psywar, ada yang jenis tak percaya apa apa macam saya ni. Siapa liwat siapa, secara paksa atau rela, malah apa betul kena liwat atau fabricated dengan menggunakan objek keras ke apa bukan menjadi keutamaan saya. Yang saya dok fikirkan sekarang ini ialah pihak mana dan apa keuntungan yang akan diperolehi dengan mengeksploitasikan isu ini.
Yang paling tak untung kemungkinan Pak Lah kerana terpaksa meninggalkan katilnya untuk menelefon PM Turki. NAjib untung kerana dengan tercemarnya kredibiliti DSAI maka Najib yang terbabit dengan kes Altantuyanya, boleh bersaing sama level semula dengan DSAI kerana dia sedar asas strategi Pakatan Rakyat dalam pilihanraya lalu berteraskan kredibiliti DSAI sebagai pemimpin.
DSAI juga boleh untung sekiranya mengambil kesempatan daripada isu ini dengan bijak. Bagaimana? Kita lihat perkembangannya nanti. Mangsa liwat glamour menyangka dengan keluar headlines, dia boleh untung dengan membina karier politik atau bisness serupa seperti Umi Hafilza dahulu. Hari ini semua sudah mengenali dia dan dia sudah boleh jadi jutawan dengan menceburi bidang MLM.
Siapa dan apa keuntungan yang boleh di perolehi perkiraan mereka sedangkan kita ni masih lagi membincangkan isu moraliti patut ke tak patut ke liwat, paksa ke tak paksa ke, sakit ke tak sakit, untuk kebajikan rakyat ke untuk syok sendiri, yang tak ikut perbicaraan kes liwat dulu tapi kata bukti kes dulu tu munasabah pun ada. Sebab tak munasabahlah kes tu di buang. Tivoli Vila masih under construction pada tarikh depa kata kejadian tu berlaku.
Jadinya sahabat-sahabat, jangan terkejut sekiranya ini semua hanya isu kecil untuk mengalihkan perhatian kita daripada isu yang lebih besar nanti. Dalam percaturan politik ni ramai orang cerdik pandai terlibat dan kiraan mereka bukan dari sudut moraliti macam kita tetapi dari sudut keuntungan belaka. Yang sedihnya macam mana pegawai kerajaan yang sepatutnya bekerja untuk kepentingan negara, boleh disuruh tak tidur malam berkempen seperti jurucakap parti?

Tanpa Nama berkata...

Bacalah kisah anwar dari mula berontak kat pekan baling tahun 70an hingga sekarang baru tau siapa anwar

Tanpa Nama berkata...

Kalau berani panggil dedua junjung Quran bersumpah. Aku yakin Saiful berani...

Anwar: Mak takut nyah... ada orang nak bunuh maK.. larikkkk keduta turki!!!!

anaklangkawi berkata...

:).

Kelakar saya lihat dimana terdapat perbedaan pendapat antara dua kes..

1-Kes DSAI Vs Kes antaltunya.

-penyokong2 PR kata DSAI difitnah pada kes antaltunya dikatakan betui.

-PAS buat kenyataan kononnya konspirasi jahat.. tapi takbuat pulak kenyataan kes antaltunya

Sedih tgk org2 malaysia bagi pendapat dr sebelah pihak..
bg polis buat kerja dia..

Tanpa Nama berkata...

Bagus aku suruh DSAI jadi MLM bawahan aku. Boleh aku kaya sedikit sebab DSAI ni ramai pengikut kat seluruh Malaysia. Lepas tu..suruh dia promo kat White House...ayuhhh!!! sesiapa yang buat MLM...minta lah support Anuar. Ini...support dia ternganga kat quality hotel...kat stadium Shah Alam...berpeluh..gigit nyamuk...bukannya dapat duit pun..

Idealis Malaysia berkata...

Salam Perjuangan,

Semoga kita sentiasa dapat bertukar-tukar dan berkongsi maklumat sahih serta tepat dalam perjuangan di alam cyber ini...

ada 3 kebarangkalian :-

1. Sememangnya DSAI melakukan perkara terkutuk itu... buktinya selepas mendapat maklumat Saiful membuat laporan polis pada 26 hb malam itu juga pemimpin PKR mengadakan mesyuarat tergempar... dan dalam mesyuarat itu juga Anwar mendedahkan konon nyawanya diancam dan menegaskan ada kospirasi politik. DSAI kemudiannya terus ke kedutaan turki dan berkeras untuk tinggal disitu... hingga dihalau keluar. Kesimpulan DSAI macam gelabah... dan menunjukkan reaksi org bersalah "kalau benar kenapa nak lari???"

Keluarga saiful juga bersetuju mengupah Peguam selepas pemeriksaan kesihatan saiful selesai dilakukan... apakah sememangnya terjumpa kesan air m**i dan DNA DSAI dalam pemeriksaan itu menyebabkan keluarga saiful sanggup menyokong beliau???

Sdr Ezam bekas org kanan DSAI sendiri mengeluarkan kenyataan bahawa DSAI tidak boleh dijadikan contoh pemimpin Islam yg baik... persoalannya kenapa? Apakah Ezam mengetahui sesuatu???... kerana itu dia sanggup meninggalkan DSAI setelah bermati-matian menghidupkan "REFORMASI" dan mengorbankan jiwanya untuk DSAI. Ezam juga memberikan kenyataan bahawa DSAI perlu menyelesaikan masalah "PERIBADI" dan "MORAL" yg sudah berlarutan sejak lama dulu - adakah Sdr Ezam menekankan tabiat luar biasa DSAI itu???

Melihat kes liwat terdahulu... DSAI dibebaskan dari sabitan kes liwat bukan sebab Panel Hakim yakin dia tidak melalkukan perbuatan tersebut... Penghakiman hakim yg memebebaskan DSAI menyatakan bahawa pembebasan itu perlu dilakukan disebabkan berlaku kekeliruan dan keraguan berhubung masa dan tempat kejadian berlaku - senang cerita masakah teknikal utk pembuktian. Hakim yang mahu mengekalkan hukuman pula dalam penghakimannya menegaskan bahawa kejadian Liwat dan Sex luar tabii oleh DSAI diyakini berlaku dan berjaya disokong oleh fakta dan bukti saintifik yg mana bukti2 ini tidak terjejas walaupun terdapat percanggahan butiran maklumat saksi dari segi teknikalnya... oleh itu hukuman wajar dikekalkan

2. DSAI tidak melakukan... sebaliknya konspirasi kerajaan. Seperti kata DSAI kerajaan sudah terdesak utk menyekat pengaruh dan kebangkitan DSAI melalui pakatan rakyat...

kerajaan BN bimbang akan ditumbangkan dalam jangka masa terdekat... lagipun DSAI mahu umumkan MP BN 4 org akan keluar dari BN dan masuk pakatan rakyat seterusnya DSAI juga akan mengumumkan bakal bertanding pilihan raya kecil...

sememangnya ancaman bunuh pada Anwar wujud hasil maklumat dari sahabat baik Anwar iaitu CIA amerika dan Perisik Singapura dan DSAI terdesak terus berlindung di kedutaan turki.

Namun DSAI tak perlu bimbang sebab kerajaan Amerika baru keluarkan statment membantah sebarang penahanan dan pertuduhan terhadap DSAI - kerana Amerika yakin ini hanya satu konspirasi politik, tidak mungkin agen terbaik mereka boleh buat kesilapan sebegini terutama memilih TEMAN peribadi...

3. DSAI melakukan master plan politiknya... wujud perancangan dan pakatan strategik yg diatur oleh DSAI dan intelligentnya supaya kerajaan berhadapan tekanan dan dituduh tidak demokratik...

DSAI berpakat dengan mewujudkan kes ini yang mana melalui kes ini kononnya kerajaan berkonspirasi untuk menuduhnya melakukan liwat

Kes ini dipercayai mewujudkan keresahan dan ketidak percayaan rakyat dengan ebgitu teruk sekali kepada kerajaan sekarang... akhirnya rakyat akan protes dan bangkit menyuarakan rasa ttidak puas hati dan akhirnya berlaku tunjuk perasaan dan bantahan dijalanan dan akhrinya suasana kurang aman berlaku - seperti waktu REFORMASI dahulu.

waktu itu DSAI akan bangkit bersama-sama rakyat sebagai pembela dan dengan bilangan MP yg tidak stabil dan goyah dipihak kerajaan disebabkan faktor2 kelemahan PM sedia ada....DSAI akhirnya akan memanipulasikan semua keadaan dan faktor yg ada utnuk meruntuhkan kerajaan dan akhirnya tumbanglah kerajaan dan DSAI mencapai cita-cita politiknya menjadi PM...

APA akan jadi pada masa depan negara??? sendiri mau ingatlah fikir-fikirkan... Dah Amerika banyak tolong DSAI untuk jadi PM... Waktu itu kiblat atau penentu segala dasar dan keputusan negara pastinya berdasarkan telunjuk dan yg menguntungkan AMERIKA... tahniah DSAI, semoga maha hadapan, maruah dan kebahagiaan generasi kita akan datang tidak tergadai dan musnah ditangan pemimpin munafik seperti ini.... Amin Ya Allah

Renung-Renungkan, Selamat berjuang...

Tanpa Nama berkata...

kata DSAI kes liwatnya adalah konspirasi,dulunya Tun Mahathir jahat penipu,ketua polis,doktor dan pendakwaraya bersekongkol membuat tuduhan palsu.sekarang TUN Mahathir dah bersara ada lagi kes liwat dan kali ini Datuk Seri najib pulak dengan konco2nya dan DSAI siang2 dah buat report polis keatas ketua polis dan pendakwaraya.kalau betul begitu hebatnya kerajaan Malaysia,kenapa mesti DSAI yang selalu kena,kenapa tak Lim Kit Siang dan Datuk Nik Aziz dibuat konspirasi tak ada lah sampai tergadai 5 negeri.kes DSAI ini bukan konspirasi,ini adalah perbuatannya sendiri.Beliau cukup bijak bermain politik.kita tunggu dan lihat sahaja ketentuan Illahi.

Mohd Nadzri Kamsin berkata...

Kepada semua,

Setiap satu komen yang dihantar saya baca satu per satu. Yang berpihak mahupun yang menidakkan tuduhan ke atas Anwar ada hujah dan pandangan masing-masing.

Setiap pandangan amat saya hargai. Kita boleh membuat pelbagai andaian. Anwar atau Saiful, siapa betul? Semoga kebenaran akan tersingkap secepat mungkin.

Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

kalau betul dia dituduh! harap2 org yg buat tuduhan akan dpt balasan.. tapi!! kalau benar tuduhan itu?? macam mana pulak?? aku pelik dgn anwar ni. kalau tahun 1998 dulu mungkin boleh kita kata konspirasi jatuhkan die. tapi tahun ni tetap dgn tuduhan yg sama. memang kaki bontot kot die ni..

Tanpa Nama berkata...

aku harap korang sedarlah dgn si pemutar belit mcm "screw driver" ni.. mula2 statement kata saya dijemput oleh duta turki utk berlindung di kedutaannya". tapi statement duta turki kata pulak, die dtg tanpa diundang". saya hanya bagi die menumpang adalah kerana sifat keperimanusiaan bile anwar mengadu yg die diancam bunuh. statement tu je kita boleh tau sifat si PEMUTAR BELIT ni. lagi satu, kenapa terus pegi ngadu dekat kerajaaan US pasal masalah die?? tak sedar lagi ke korang semua bagaimana akrab dan "manjanya" anwar ni dgn US? tak mustahil satu hari nanti bile die jadi PM, US akan gunakan die termasuk MALAYSIA utk kepentingan US itu sendiri. contohnya= bile US nak serang sesebuah negara islam, MALAYSIA turut akan menghantar tenteranya.

Tanpa Nama berkata...

to FATIMAH AZZAHRAH" kalau betul anwar tu pernah melakukannya dulu, sapa kata x mungkin die akan mengulanginya?? NAFSU lah fatimah, benda sedap!! tak akan nak berhenti. awak x apalah perempuan, saya ataupun semua lelaki2 teruna kat MALAYSIA ni risau jugak kalau die jd PM nnt.. die tunjuk je mana satu bontot jantan yg die suka. habis maruah kami. "TAK RELA TAU DIGODA"...

Kitty's Bloggie berkata...

of all the complex deduction; everyone seems to forget that in the end the answer seems the simplest thing.. i reckon DSAI is queer after all.. you know what his ex-lecturer of um; prof emeritus whatsisname(i know he's a Chinese) said about anwar when someone asked him what he's like during his university days which were before his historic drop out? "ANWAR IS A GREAT ACTOR"
Gah..! even cnn now is on anwar's side; what does that really mean, people? He's on USA's side that i just don't understand why someone would support a traitor?
p/s: Quit the political bollocks, anwar! and pkr supporters too; don't try to politicize the allegation coz no one would be so stupid to file a rape report that would humiliate himself! that's unless someone paid him gazillion dollars..

Tanpa Nama berkata...

SAYA tidak percaya Anwar melakukan semua perkara liwat, apa lagi dengan seorang remaja berusai 23 tahun.

Beliau seorang alim dan berkawan rapat dengan ulama - Nik Aziz, Hj Hadi, Harun Din, Ghani Samsuddin dan Qaradawi.

Beliau juga pernah membaca khutbah.

Anwar juga bukan jenis orang yang suka berbohong, kerana beliau memperjuangkan keadilan.

Cuma saya mungkin percaya jika anu-nya yang buat.

Jika saya seorang Hakim, saya akan jatuhkan hukuman kepada anunya, sahaja, jika didapati anunya bersalah meliwat.

Kamil
Alor Star

Tanpa Nama berkata...

lantaklah dialah.. dia sodom ke tak ke apa adahal? Bukanke Msia ini byk lagi masalah lain yang lagi getir dan meruncing? apasal nak pedulik sgt dgn sexual preference masing-masing? my view is no one shd give a damn about this thing except for Saiful, DSAI and polis. it shd be apolitical

Unknown berkata...

Itulah identiti sebenar AI.....Allah maha mengetahui, junjunglah alquran dan bersumpah di dalam masjid jika tidak benar atau repot polis supaya polis buat siasatan menyeluruh......pelacur tua....

AML Training & Advisory berkata...

Adakah kita menggunakan ukuran anwar berkawan dengan nik aziz dan yusof tantawi dianggap mulia??Mungkin tok guru nik aziz mulia..tapi anwar tak mulia seperti tok guru..bukankah anwar berkawan baik dengn lim kit siang dan karpal singh..maka tidak heranlah anwar sanggup menggadaikan maruah agama islam dan hak orang melayu semata-mata untuk menjadi PM.. Eden berjumpa dengn Wan Azizah di Parlimen hari ini..Sedih tgk Datin Seri..wajah sedih dan pucat..kerana memikirkan perangi suami yg songsang....kak azizah..jgn di backing suami tu..bersalah perlu diambil tindakan....

Tanpa Nama berkata...

SIAPA KITA UNTUK KATA ANWAR IBRAHIM TAK SALAH DAN BUDAK TU SAJA2 ADAKAN CERITA,,,SIAPA KITA PULAK UNTUK KATA ANWAR IBRAHIM SALAH DAN BUDAK TU TERANIAYA,,,,BIAR UNDANG2 TENTUKAN,,KALO TAK PERCAYA UNDANG2 MALAYSIA,,HARAP YANG TAK PERCAYA TU PEGI DUDUK NEGARA LAIN DAN MOHON DILUCUTKAN KEWARGANEGARAAN,,,

INGAT ANWAR IBRAHIM BELUM DIJAMIN MASUK SYURGA,,KALO DIA BANYAK DOSA NERAKALAH DULU,,DIA BUKAN MAKSUM,,DIA BUKAN SEMPURNA,,DIA ADA BUAT SILAP,,HANYA ALLAH S.W.T YG TAHU,,,,SAPA KITA NAK KATA DIA DIFITNAH,,BIAR UNDANG2 TENTUKAN,,KITA CEPAT MELATAH BILA ORG YANG KITA SOKONG DITUDUH TAPI APA JADI PADA MANGSA???,,,KATAKAN ADIK/ANAK ANDA BUAT REPOT DIA DIROGOL,RASANYA ANDA HARAP POLIS AMBIK TINDAKAN PADA PEROGOL ITU,,,APA JADI KALO PEROGOL TU KATA NI SATU KONSPIRASI YANG ADIK/ANAK ANDA BUAT UNTUK BURUK-BURUKKAN DIA,,,APA RASA ANDA,,,JAWABNYA LEPAS NI,,,SEMUA MANGSA ROGOL, MANGSA CABUL, MANGSA APA2 JENAYAH LAGI,TIDAK AKAN TERBELA DIMALAYSIA KERANA TERTUDUH AKAN KATA INI SEMUA SATU KONPIRASI UTK MEMBURUKKAN DIRI MEREKA,,,SAPA NAK ROGOL PEGILAH MEROGOL..JGN BIMBANG KERANA PEROGOL AKAN DIJAMIN KESELAMATANNYA,,,RAKYAT MALAYSIA AKAN MENYOKONG PEROGOL,,JGN BIMBANG,,MASA TU MALAYSIA MEMANG MAMPUS DAN BARUA,,,JANGAN CEPAT TAKSUB PADA PEMIMPIN,,KERANA TAHI PEMIMPIN DGN KITA SAMA JE,,,,JADI BIAR UNDANG2 YANG TENTUKAN,,RAMAI POLIS MALAYSIA BERAGAMA ISLAM YANG MAHU MASUK SYURGA,,,NAK MASUK SYURGA KENA BUAT KERJA DGN IKHLAS DAN TIDAK MENGANIAYA SESIAPA DAN NIAT KERANA ALLAH,,,ADA POLIS YG SEMBAHYANG DAN AMAL IBADAT LAGI BANYAK PD PEMIMPIN,,,JGN DUK TAKSUB SGT,,,APA KE HAL NAK SIMPAN GAMBAR MANGSA DLM HANDPHONE,,ANWAR X JELES KE BINI DUK SIMPAN GAMBAR LAKI LAIN DLM HANDPHONE,,,INGATLAH TAKSUB KEPADA PEMIMPIN TAK KIRA BN ATAU PR BOLEH MENYEBABKAN BAHAYA,,JANGAN TAKSUB,,,SAPA2 JD PM SAMA JE,,PAK LAH ATAU ANWAR SAMA,,ANWAR MARI DARI PERIUK UMNO JGAK,,KRONI, NEPOTISME TAK AKAN HILANG KALO ANWAR JD PM,,,TAKDAN JD PM ADIKNYA DAH TUNJUK HERO DLM KUMPULAN DARUL EHSAN,,,DAH PECAH TEMBELANG BARU NAK LETAK JAWATAN,,KALO TAK DUK KAUT DUIT LA ENGKO RUSLI,,,BAGUIH PUNYA CALON PM,,TAK JADI PM LAGI DAH TAK SABAQ NAK PULUN DUIT,,,PKR DAN UMNO SAMA SAJA,,,2X5,,,SEMUA PAKAT NAK KENYANG PERUT ANAK-BARANAK...

Miss Jannah berkata...

hal ini sgtla memalukn kedua-dua belah pihak
tp yg paling penting, sgtla merugikn negara

Tanpa Nama berkata...

KEPADA REDZUANK KO BIOR BEBENOR SUKA PEMIMPIN GAY.WAH PERSATUAN GAY MALAYSIA SOKONG 100 %.HAHAHAHA

Tanpa Nama berkata...

SIAPA NAK MENGAKU BERAK TENGAH JALAN...HEHEHE

Tanpa Nama berkata...

Saya baca semua komen. Mula sampai habis. SEMUANYA PENTINGKAN DIRI SENDIRI. SEMUANYA RISAU AKAN KEHILANGAN SESUATU. Apa nak buat.... manusia.

Iwan berkata...

Sila lihat blog saya mengenai persoalan2 yang perlukan jawapan...

Tanpa Nama berkata...

anuar proksi amerika,pak lah juga kita lihat cenderung pd jews n us,najib pengecut.persoalannya..siapakah yg harus kita pilih utk mewakili kita dlm urus tadbir negara yg d cintai ini.mari lah kita berdoa agar ALLAH kurniakan keredhaanNya,aman n selamat pd negara kita. kpd wakil rakyat INGAT anda cuma wakil yg tlh d pilih oleh rakyat bknnya utk berkuasa ttapi utk berkhidmat. kuasa yg sebenarnya ada pd rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Salam semua,rasanya 'kalaulah' kes dahulu dikatakan konspirasi, takkan la kerajaan nak ulangi lagi wayang yang sama? Fikir-fikir la sendiri... Orang yang dah ketagih kalau ikan dah terhidang di depan mata, kucing yang lapar pun setidak-tidaknya akan menciumnya. Hanya Allah saja yang mengetahui. Semoga Allah melindungi bumi Malaysia ini dari manusia yang juburi.

kulaan berkata...

Salam...

Mengapa perlu dapat pelindungan dari negara luaq yang mengamal dasar-dasar sekular kerana mahu join eropah.
Perisik negara jiran kalau tidak salah kita ialah Singapura(rakan rapat negara Yahudi laknat).Ini menunjukan bahawa Anwar Ibrahim adalah mata-mata barat atau yahudi yang berselindung atas nama keadilan semua.Kita tahu Anwar punyai kewangan yang banyak dan dia tidak perlu risau tentang keselamatan dirinya dan mampu mengupah pembunuh atau tentera upahan terutama dari america kerana kerapannya.
Siapa pun tidak tahu berapakah wang dan kekayaan Anwar kerana kita tidak pernah didedahkan dengan hal-hal kekeluargaan Anwar Ibrahim sejak menjadi Timbalan Perdana Menteri,Menteri Kewangan sehingga kena pecat.

Tanpa Nama berkata...

Anwar liwat ke tak liwat ke yang pasti aku ni dah kena. Tu hari naik rega minyak jadi RM2.70 dah perit buntut. Ni aku dah bayar lebih 5 ribu hinggit nih pasang tangki NGV. Jangan dorang saje saje hebohkan cerita nih sebab nak naikkan harga NGV plak.

AML Training & Advisory berkata...

mungkin sudah sampai masanya untuk rakyat malaysia merayu agar Tun Maharthie dapat memperbetulkan keadaan UMNO dan BN...Kalau betul Anwar akan bertanding kawasan parlimen Bandar Tun Razak dimana MB Selangor yg sengal tu akan bagi laluan..kita minta biar TUN MAHATHIR Bertanding lawan Anwar.Then Tun jadi PM Msia sementara peralihan kuasa kepada pemimpin baru yg ikhlas dalam perjuangan bukan kaut harta rakyat..carilah pemimpin seperti nik aziz..bukan spt hadi awang..terresa kok..azmin ali..kit siang..karpal..apatah lagi anwar ibrahim..

melayuangkat berkata...

Salam Nadzri,

Thank you for the Info about the Seminar on my blog. InsyaAllah, will try my best to make it.

Tanpa Nama berkata...

Anwar ni adalah seorang perosak bangsa. Sebenarnya Anwarlah yang merancang semua ini. Setiausaha politiknya mungkin telah dibayar untuk membuat laporan ini terhadap diri Anwar supaya fitnah ini boleh dijadikah alasan untuk menuduh BN atau UMNO.Kenapa perlu gambar setiusahanya bersama orang Najib yang menjadi paparan. Ini bagi mengelirukan bahawa konspirasi ini dibuat oleh Najib/UMNO atau BN. Kenapa perlu Anwar minta pertolongan Amerika Yahudi tu? Kenapa tak minta pertolongan ALLAH? Adakah Amerika lebih berkuasa dari Pencipta Anwar itu sendiri. Inilah kedangkalan orang yang telah luput imannya diselubungi ketamakkan dan kerakusan nafsu politiknya sendiri. Anwar sepatutnya dah boleh duduk dirumah dan bersenang dengan anak isteri beliau kat rumah dari menghabiskan harta yang entah dari mana datangnya untuk parti politik yang mewah (awal penubuhannya amatlah gah diseluruh malaysia. Mana dapat duit agaknya ye?). Dari seorang pemberontak di tempat beliau menimba ilmu sehinggalah didalam kancah karier politik, beliau memanglah berdarah pemberontak yang tidak kenal erti Qada dan Qadar atau ketentuan Tuhan keatas dirinya. Orang seperti inikah yang ingin kita panggil PEJUANG BANGSA? Bertopengkan agama untuk kepentingan nafsu dirinya sendiri. Akan jahanamlah negara ini jika terdapat orang seperti ini yang akan kita martabatkan sebagai pejuang. Orang seperti ini adalah pengamal MATLAMAT MENGHALALKAN CARA. Sanggup jual maruah negara dan keluarga untuk keperntingan diri. Matilah kau dalam kehinaan wahai pengkhianat....

Tanpa Nama berkata...

Kalau kita bercakap tentang tuduhan ini, memang berat nak isu ini sebab kita dalam PKR dan bos kita adalah si kena tuduh, mahu tidak mahu kita bermesti berdoa semoga ada kebenaran akan terbukti jua, kita tidak mahu bersengkonkol dengan pemimpin berdosa besar ini. tetapi jauh dilubuk hati ini mengatakan DSAI tidak bersalah, jadi semoga Allah S.W.T menunjukkan kebenarannya.

Ayuh rakan2 sertai perhimpunan 6 Julai ini di AMCORP MALL P.J untuk PROTES harga minyak kerana kita sudah GERAMM. Kita berjuang hingga ke titisan minyak yang terakhir. Silalah ke http://www.GERAMM.org untuk tandatangan tanda protes kenaikan harga minyak.

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

zulkufli.umcced@gmail.com berkata...

Saya melihat dari sudut umum politik tentang isu ini. Dalam artikel saya, "akhirnya terkabullah doa PAS" sudah cukup untuk uraiannya tentang apa yang berlaku.

Zulkufli
http://zulkufli.blogspot.com

mantan berkata...

nddzri,
Kalau budak sekolah rendah, bertanya:
"Cikgu, liwat tu apa?"
Nak jawab macam mana ya?

Raja Lawak berkata...

Memang dasar kaki kelentong. Raja segala putar alam. Cerita dulu tak payah bangkit. Meluat aku, memang dah sah dok nafi apa lagi.
Cerita baru ada ugutan untuk bunuh. Lari dapat perlindungan di Kedutaan Turki. Jadi sensasi besar. Amerika pun bagi amaran dekat Pak Lah.
Esoknya ceramah dekat Stadium Melawati. Ribuan bangggang-banggang yang hadir. Kemudian kata akan buat roadshow satu Malaysia.
Kalau dah betul ada ugutan bunuh, orang tak pi tempat ramai. Bahaya.
Aku rasa ini semua illusi dia saja atau untuk mendapat publisti sensasi.
Si Saifulpun tak akan suka-suka nak lapor dia kena liwat. Kalau dibayar berjutapun tak akan dia disanggup ada-adakan cerita. Ini pasal maruah. Kalau main belakang bukan manusia saja marah. Lembu pun sama.
Tak percaya cubalah. Kalau tak kena penendangan kaki, kena tanduk.
Kalau betul ada ugutan bunuh, ini mungkin kerja CIA, MOSSAD atau inteligen negara jiran. Kalau betul berlaku, rakyat akan memberontak dan kerajaan semasa akan tumbang dek tekanan daripada Amerika dan sekutunya. Ini yang pernah berlaku di Filipina dan Myammar. Walapun DSAI anak emas Amerika, nyawanya pada istilah CIA "expandable". Boleh dihapuskan atau dipanjangkan untuk kepentingan Amerika.
Jadi tolong wahai rakyat Malaysia. Cintailah negara dan bangsa. Jangan cepat melatah. Dengar dan nilai. Biar polis buat siasatan dulu. Betul atau tidak. Kalau tak betul dan tak puas hati panggil FBI atau polis Australia. Barulah maruah bangsa tergadai dek sengketa sendiri.

Letting the time pass me by berkata...

Saya pun tertanya-tanya... benarkah DSAI nie pernah meliwat orang... Tapi saya rasa DSAi perlu ikut nashat Mufti Perlis supaya membuat sumpah supaya membersihkan nama beliau dan melepaskan fitnah.......

Tanpa Nama berkata...

korang ni nak ke PM kite main bontot orang. apasal org melayu pilih pemimpin yang suka main bontot rakyat? kalau org melayu tak suka cara pentadbiran dolah, sokong la DR.M. Buat apa pegi sokong cucucicit kaum nabi luth yg suka main bontot?

Tanpa Nama berkata...

Insaflah Melayuku...

Kes Anwar Ibrahim : Konspirasi Politik dari kerajaan (UMNO) vs Konspirasi Anwar n Family memburukkan Najib / kerajaan untuk kepentingan dirinya

Kes Altantuya : Skandal Najib vs Tindakan Keselamatan Negara

Dalam keadaan kerajaan yang terdesak, tidak mungkin mereka akan menimbulkan isu seperti "membuahkan pisang sekali lagi" untuk "frame" Anwar tetapi kelihatan seperti tindakan Anwar yang cuba menagih simpati rakyat dengan drama swastanya.

Kes Altantuya, Najib tak sebegitu bodoh untuk membunuh Altantuya dengan cara begitu. Kenapa Razak n pegawai khas terlibat sama, apakah mereka "share" Altantuya? Huh... Fikir-fikirkanlah siapa Altantuya itu sebenarnya.... Agen perisikan? atau perempuan simpanan? Hahaa...

Memilih Anwar sebagai PM bermakna menghancurkan negara Malaysia yang dicinta, menghambakan Melayu di tanah tumpahnya sendiri...

Anwar = Pengarah dan pelakon sandiwara politik...

Hahaaa...

Mohd Nadzri Kamsin berkata...

Sejak berita Anwar dituduh liwat tersebar, pelbagai khabar angin yang saya terima. Khabar angin terkini yang saya dapat ialah; tidak lama lagi Anwar dan Najib kedua-duanya akan ditahan polis.

Dibawah ini ialah akuan bersumpah oleh bekas pegawai polis, Balasubramaniam:

I, Balasubramaniam a/l Perumal ... do solemly and sincerely declare as follows:

1. I have been a police officer with the Royal Malaysian Police Force, having joined as a constable in 1981 attached to the police field force. I was then promoted to the rank of lance corporal and finally resigned from the police force in 1998 when I was with the Special Branch.

2. I have been working as a freelance private investigator since I left the police force.

3. Sometime in June or July 2006, I was employed by Abdul Razak Baginda for a period of 10 days to look after him at his office at the Bangunan Getah Asli, Jalan Ampang between the hours of 8am to 5pm each working day as apparently he was experiencing disturbances from a third party.

4. I resigned from this job after 2½ days as I was not receiving any proper instructions.

5. I was however re-employed by Abdul Razak Baginda on the Oct 5, 2006 as he had apparently received a harassing phone call from a Chinese man calling himself ASP Tan who had threatened him to pay his debts. I later found out this gentleman was in fact a private investigator called Ang who was employed by a Mongolian woman called Altantuya Shaaribuu.

6. Abdul Razak Baginda was concerned that a person by the name of Altantuya Shaaribuu, a Mongolian woman, was behind this threat and that she would be arriving in Malaysia very soon to try and contact him.

7. Abdul Razak Baginda informed me that he was concerned by this as he had been advised that Altantuya Shaaribuu had been given some powers by a Mongolian ‘bomoh’ and that he could never look her in the face because of this.

8. When I enquired as to who this Mongolian woman was, Abdul Razak Baginda informed me that she was a friend of his who had been introduced to him by a VIP and who asked him to look after her financially.

9. I advised him to lodge a police report concerning the threatening phone call he had received from the Chinese man known as ASP Tan but he refused to do so as he informed me there were some high-profile people involved.

10. Abdul Razak Baginda further told me that Altantuya Shaaribuu was a great liar and good in convincing people. She was supposed to have been very demanding financially and that he had even financed a property for her in Mongolia.

11. Abdul Razak Baginda then let me listen to some voice messages on his handphone asking him to pay what was due otherwise he would be harmed and his daughter harassed.

12. I was therefore supposed to protect his daughter Rowena as well.

13. On Oct 9, 2006 I received a phone call from Abdul Razak Baginda at about 9.30am informing me that Altantuya was in his office and he wanted me there immediately. As I was in the midst of a surveillance, I sent my assistant Suras to Abdul Razak Baginda’s office and I followed a little later. Suras managed to control the situation and had persuaded Altantuya and her two friends to leave the premises. However Altantuya left a note written on some Hotel Malaya notepaper, in English, asking Abdul Razak Baginda to call her on her handphone (number given) and wrote down her room number as well.

14. Altantuya had introduced herself to Suras as ‘Aminah’ and had informed Suras she was there to see her boyfriend Abdul Razak Baginda.

15. These three Mongolian girls however returned to Abdul Razak Baginda’s office at the Bangunan Getah Asli, Jalan Ampang again, the next day at about 12 noon. They did not enter the building but again informed Suras that they wanted to meet Aminah’s boyfriend, Abdul Razak Baginda.

16. On Oct 11, 2006, Aminah returned to Abdul Razak Baginda’s office on her own and gave me a note to pass to him, which I did. Abdul Razak Baginda showed me the note which basically asked him to call her urgently.

17. I suggested to Abdul Razak Baginda that perhaps it may be wise to arrange for Aminah to be arrested if she harassed him further, but he declined as he felt she would have to return to Mongolia as soon as her cash ran out.

18. In the meantime, I had arranged for Suras to perform surveillance on Hotel Malaya to monitor the movements of these three Mongolian girls, but they recognised him. Apparently they become friends with Suras after that and he ended up spending a few nights in their hotel room.

19. When Abdul Razak Baginda discovered Suras was becoming close to Aminah he asked me to pull him out from Hotel Malaya.

20. On the Oct 14, 2006, Aminah turned up at Abdul Razak Baginda’s house in Damansara Heights when I was not there. Abdul Razak Baginda called me on my handphone to inform me of this so I rushed back to his house. As I arrived, I noticed Aminah outside the front gates shouting “Razak, bastard, come out from the house”. I tried to calm her down but couldn’t, so I called the police who arrived in two patrol cars. I explained the situation to the police, who took her away to the Brickfields police station.

21. I followed the patrol cars to Brickfields police station in a taxi. I called Abdul Razak Baginda and his lawyer Dirren to lodge a police report but they refused.

22. When I was at the Brickfields police station, Aminah’s own private investigator, one Mr Ang arrived and we had a discussion. I was told to deliver a demand to Abdul Razak Baginda for US$500,000 and three tickets to Mongolia, apparently as commission owed to Aminah from a deal in Paris.

23. As Aminah had calmed down at this stage, a policewoman at the Brickfields police station advised me to leave and settle the matter amicably.

24. I duly informed Abdul Razak Baginda of the demands Aminah had made and told him I was disappointed that no one wanted to back me up in lodging a police report. We had a long discussion about the situation when I expressed a desire to pull out of this assignment.

25. During this discussion and in an attempt to persuade me to continue my employment with him, Abdul Razak Baginda informed me that:

1) He had been introduced to Aminah by Najib Razak at a diamond exhibition in Singapore.

2) Najib Razak informed Abdul Razak Baginda that he had a sexual relationship with Aminah and that she was susceptible to anal intercourse.

3) Najib Razak wanted Abdul Razak Baginda to look after Aminah as he did not want her to harass him since he was now the deputy prime minister.

4) Najib Razak, Abdul Razak Baginda and Aminah had all been together at a dinner in Paris.

5) Aminah wanted money from him as she felt she was entitled to a US$500,000 commission on a submarine deal she assisted with in Paris.

26. On Oct 19, 2006, I arrived at Abdul Razak Baginda’s house in Damansara Heights to begin my night duty. I had parked my car outside as usual. I saw a yellow Proton Perdana taxi pass by with three ladies inside, one of whom was Aminah. The taxi did a U-turn and stopped in front of the house where these ladies rolled down the window and wished me ‘Happy Deepavali’. The taxi then left.

27. About 20 minutes later the taxi returned with only Aminah in it. She got out of the taxi and walked towards me and started talking to me. I sent an SMS to Abdul Razak Baginda informing him “Aminah was here”. I received an SMS from Razak instructing me “to delay her until my man comes”.

28. Whist I was talking to Aminah, she informed me of the following:

1) That she met Abdul Razak Baginda in Singapore with Najib Razak.
2) That she had also met Abdul Razak Baginda and Najib Razak at a dinner in Paris.

3) That she was promised a sum of US$500,000.00 as commission for assisting in a submarine deal in Paris.

4) That Abdul Razak Baginda had bought her a house in Mongolia but her brother had refinanced it and she needed money to redeem it.

5) That her mother was ill and she needed money to pay for her treatment.

6) That Abdul Razak Baginda had married her in Korea as her mother is Korean whilst her father was a Mongolian/Chinese mix.

7) That if I wouldn’t allow her to see Abdul Razak Baginda, would I be able to arrange for her to see Najib Razak.

29. After talking to Aminah for about 15 minutes, a red Proton Aeroback arrived with a woman and two men. I now know the woman to be lance corporal Rohaniza and the men, Azilah Hadri and Sirul Azahar. They were all in plainclothes. Azilah walked towards me while the other two stayed in the car.

30. Azilah asked me whether the woman was Aminah and I said “Yes”. He then walked off and made a few calls on his handphone. After 10 minutes another vehicle, a blue Proton Saga, driven by a Malay man, passed by slowly. The drivers window had been wound down and the driver was looking at us.

31. Azilah then informed me they would be taking Aminah away. I informed Aminah they were arresting her. The other two persons then got out of the red Proton and exchanged seats so that lance corporal Rohaniza and Aminah were in the back while the two men were in the front. They drove off and that is the last I ever saw of Aminah.

32. Abdul Razak Baginda was not at home when all this occurred.

33. After Oct 19, 2006, I continued to work for Abdul Razak Baginda at his house in Damansara Heights from 7pm to 8am the next morning, as he had been receiving threatening text messages from a woman called ‘Amy’ who was apparently ‘Aminah’s’ cousin in Mongolia.

34. On the night of Oct 20, 2006, both of Aminah’s girlfriends turned up at Abdul Razak Baginda’s house enquiring where Aminah was. I informed them she had been arrested the night before.

35. A couple of nights later, these two Mongolian girls, Mr Ang and another Mongolian girl called ‘Amy’ turned up at Abdul Razak Baginda’s house looking for Aminah as they appeared to be convinced she was being held in the house.

36. A commotion began so I called the police who arrived shortly thereafter in a patrol car. Another patrol car arrived a short while later in which was the investigating officer from the Dang Wangi police station who was in charge of the missing persons report lodged by one of the Mongolians girls, I believe was Amy.

37. I called Abdul Razak Baginda who was at home to inform him of the events taking place at his front gate. He then called DSP Musa Safri and called me back informing me that Musa Safri would be calling handphone and I was to pass the phone to the inspector from Dang Wangi police station.

38. I then received a call on my handphone from Musa Safri and duly handed the phone to the Dang Wangi inspector. The conversation lasted 3-4 minutes after which he told the girls to disperse and to go to see him the next day.

39. On or about Oct 24, 2006, Abdul Razak Baginda instructed me to accompany him to the Brickfields police station as he had been advised to lodge a police report about the harassment he was receiving from these Mongolian girls.

40. Before this, Amy had sent me an SMS informing me she was going to Thailand to lodge a report with the Mongolian consulate there regarding Aminah’s disappearance. Apparently she had sent the same SMS to Abdul Razak Baginda. This is why he told me he had been advised to lodge a police report.

41. Abdul Razak Baginda informed me that DPS Musa Safri had introduced him to one DSP Idris, the head of the criminal division, Brickfields police station, and that Idris had referred him to ASP Tonny.

42. When Abdul Razak Baginda had lodged his police report at Brickfields police station, in front of ASP Tonny, he was asked to make a statement but he refused as he said he was leaving for overseas. He did however promise to prepare a statement and hand ASP Tonny a thumbdrive. I know that this was not done as ASP Tonny told me.

43. However ASP Tonny asked me the next day to provide my statement instead and so I did.

44. I stopped working for Abdul Razak Baginda on Oct 26, 2006 as this was the day he left for Hong Kong on his own.

45. In mid-November 2006, I received a phone call from ASP Tonny from the IPK Jalan Hang Tuah asking me to see him regarding Aminah’s case. When I arrived there I was immediately arrested under Section 506 of the Penal Code for criminal intimidation.

46. I was then placed in the lock up and remanded for five days. On the third day, I was released on police bail.

47. At the end of November 2006, the D9 department of the IPK sent a detective to my house to escort me to the IPK Jalan Hang Tuah. When I arrived, I was told I was being arrested under Section 302 of the Penal Code for murder. I was put in the lock up and remanded for seven days.

48. I was transported to Bukit Aman where I was interrogated and questioned about an SMS I had received from Abdul Razak Baginda on Oct 19, 2006 which read “delay her until my man arrives”. They had apparently retrieved this message from Abdul Razak Baginda’s handphone.

49. They then proceeded to record my statement from 8.30 am to 6pm everyday for seven consecutive days. I told them all I knew including everything Abdul Razak Baginda and Aminah had told me about their relationships with Najib Razak but when I came to sign my statement, these details had been left out.

50. I have given evidence in the trial of Azilah, Sirul and Abdul Razak Baginda at the Shah Alam High Court. The prosecutor did not ask me any questions in respect of Aminah’s relationship with Najib Razak or of the phone call I received from DSP Musa Safri, whom I believe was the ADC for Najib Razak and/or his wife.

51. On the day Abdul Razak Baginda was arrested, I was with him at his lawyers office at 6.30am. Abdul Razak Baginda informed us that he had sent Najib Razak an SMS the evening before as he refused to believe he was to be arrested, but had not received a response.

52. Shortly thereafter, at about 7.30am, Abdul Razak Baginda received an SMS from Najib Razak and showed, this message to both myself and his lawyer. This message read as follows: “ I am seeing IGP at 11am today … matter will be solved … be cool”.

53. I have been made to understand that Abdul Razak Baginda was arrested the same morning at his office in the Bangunan Getah Asli, Jalan Ampang.

54. The purpose of this Statutory declaration is to:

1) State my disappointment at the standard of investigations conducted by the authorities into the circumstances surrounding the murder of Altantuya Shaaribuu.

2) Bring to the notice of the relevant authorities the strong possibility that there are individuals other than the three accused who must have played a role in the murder of Altantuya Shaaribuu.

3) Persuade the relevant authorities to reopen their investigations into this case immediately so that any fresh evidence may be presented to the court prior to submissions at the end of the prosecutions case.

4) Emphasise the fact that having been a member of the Royal Malaysian Police Force for 17 years, I am absolutely certain no police officer would shoot someone in the head and blow up their body without receiving specific instructions from their superiors first.

5) Express my concern that should the defence not be called in the said murder trial, the accused, Azilah and Sirul will not have to swear on oath and testify as to the instructions they received and from whom they were given.

55. And I make this solemn declaration conscientiously believing the same be true and by virtue of the provisions of the Statutory Declaration Act 1960.

Balasubramaniam a/l Perumal
July 1, 2008

Tanpa Nama berkata...

salam,

kalau dah DNA ado kat dalam bontot saiful tu..kira confirm lah anwar tu homo..!(biseksual lagi tepat sebab dia dah kahwin dan ada anak2)

kita org malaysia dan majoriti nya islam mesti menolak kaum lut ni.

kenapa nak buat pemimpin kalau dah gitu moralnya? lainlah kat US, gol homo ni boleh kahwin sama sex...! iyaakkkk!!

penyokong2 PKR, bukalah minda anda ,kamu menyokong pemimpin songsang.Pilihlah calon lain yg sayangkan agama dan negaranya bukan MENGGUNAKAN agama dan negara untuk melepaskan diri!

harapan agar datuk Nik aziz tak terperangkap dengan sandiwara anwar ni!

kalau kat m'sia ni ada oscar award,anwarlah pemenang ulung! tapi filem apa ye? filem lelaki tua bercinta ngan lelaki muda kut..!

bagi sy kes ini bukan liwat tapi kes homoseksual ,relahati. sebab si-saiful tu bukan takleh lawan kalau dipaksa..! sekali debek, terpeliut anwar tu,tertonggeng bontot!

Tanpa Nama berkata...

Aloo kawan aa,

Mungkin sesetengah dari kita telah lupa kata orang tua2.......berkenaan anjing yang suka makan benda busuk tu... kalau tak makan hidu pun jadilah..

Hakikatnya manusia pada tabiat buruk adalah ketagihan.

Most of us agreed that the present govt. is nothing more than a lousy puppet show.
But remmember when anwar was in that govt? he was not any different. Dah berapa banyak dia kaut? god knows, berapa banyak dia dah bagi kat "and the geng"? harta datuk ibrahim dah boleh buat bukit. Ingat IOI group?.

Cuba ingat....tak berapa lama dulu rakyat marah kat mahathir, si anwar buat kempen neopotisme, kronisme selsema dan macam2 lagi. Sekarang orang ramai marah kat cik dolah raja beradu sebab ekonomi, again he tries to be savior konon, pakat dengan DAP si komunis nak kikis petronas, hang kata hang tera piiraah, buat la perancangan ekonomi sendiri. just for the record penang is almost in chaos at the moment. it just a matter of time....

My friends,

Jangan la jadikan ceramah si anwar and the PKR circus sebagai rujukan semata2. banyak tempat lain kita boleh rujuk untuk dapat bukti yang sahih. Cuba tengok lori tanker (petronas,Mobil,shell etc)berapa banyak yang di bagi kat simamat ni yang ber-bin-kan ibrahim. Satu malaysia... check dulu....baru tau.
Anwar were very outspoken person since university...remember mogok lapar di Baling kedah....? bila harta getah jatuh.. so careful listening to him coz he can really talk, that his speciality..dan dia memang champion mengambil peluang dalam keadaan meruncing..I have already given 3 proofs any bidder?

Whatever it is my fellow malaysian, malays esspecially (no offense my other friends, not trying to be racist here just trying to raise a point),Keep your options and your eyes open, be mindful. Anwar and the PKR circus clowns are indoctrinating malaysians.

MAELADLIN berkata...

Intipati dari peristiwa Israk & Mikraj adalah jangan mudah mempercayai kafir atau selayaknya. Jadi dalam kes ini fikir2kanlah.

Unknown berkata...

nadzri,
Bala dan buat "U Turn".
Sekejap ya sekejap tidak. Macam mana ni...Entah ya, entah tidak. Belum 24 jam dah tukar peguam. Tukar pengakuan. Selepas ini kita tengok, tukar apa pula.... Banyak betul pertukaran sekarang ni....Banyak betul yang ye dan banyak juga yang tidaknya. Mantan PM (Che Det) kata Flip-flop. Negara kita ni jadi macam yo-yo, tenggelam-timbul, keluar-masuk, turun-naik, panas-sejuk, murah-mahal, boleh- tak boleh, buka-tutup dan macam-macam lagi....

Mohd Nadzri Kamsin berkata...

Entah apa yang membuatkan Balasubramaniam menarik balik sumpahnya. Akuan bersumpah bukan sesuatu yang boleh dibuat kemudian ditarik-balik. Jikalau penambahan kepada akuan yang sudah ada itu tidak mengapa. Pemimpin PKR menganggap Balasubramaniam diugut untuk menarik balik akuan bersumpahnya. Di bawah ini disertakan akuan bersumpah terbaru Balasubramaniam:

I, Balasubramaniam Perumal, do solemnly and sincerely declare as follows:

1. I have been a police officer with the Royal Malaysian Police Force having joined as a constable in 1981. I was subsequently promoted to the rank of lance corporal and finally resigned from the Royal Malaysian Police Force in 1998.

2. I currently work as a freelance private investigator.

3. I wish to refer to the statutory declaration I affirmed on July 1, 2008. I refer specifically to paragraphs 8, 25, 28, 49 and 50 to 52, wherein I have stated inter-alia that:

a) Abdul Razak Baginda informed me that he was introduced to Altantuya Shaariibuu by a VIP;

b) Najib Razak informed Abdul Razak Baginda that he had a sexual relationship with Altantuya Shaariibuu and that she was susceptible to anal intercourse;

c) Najib Razak instructed Abdul Razak Baginda to look after Altantuya Shaariibuu as he did not want her to harass him since he was the deputy prime minister;

d) Najib Razak, Abdul Razak Baginda and Altantuya Shaariibuu had met and all been together at a dinner in Paris;

e) Altantuya Shaariibuu wanted money in the sum of US$500,000 as a commission for a submarine deal she assisted with in Paris;

f) Altantuya Shaariibuu met Najib Razak in Singapore;

g) Altantuya Shaariibuu wanted me to arrange to see Najib Razak;

h) I told the police about the relationship between Najib Razak and Altantuya Shaariibuu but when it came to sign my statement this detail was left out;
i) The prosecutor during the course of the trial in the High Court of Shah Alam did not ask me any questions in respect of Altantuya Shaariibuu’s purported relationship with Najib Razak or of a phone call I received from one DSP Musa Safri, whom I believe was the ADC to Najib Razak and/or his wife;

j) Abdul Razak Baginda informed me that he had sent Najib Razak an SMS the evening before he was arrested but did not receive a response; and

k) Najib Razak sent an SMS to Abdul Razak Baginda on the day of his arrest to the effect that he was going to see the IGP that day and that the matter should be resolved and for Abdul Razak Baginda to remain calm.

4. I wish to retract all the statements that I have made in paragraphs 8, 25, 28, 49 and 50 to 52 of my statutory declaration dated July 1, 2008. The statements contained in paragraphs 8, 25, 28, 49 and 50 to 52 of my statutory declaration dated July 1, 2008 are inaccurate and not the truth. I wish to expressly state that:

a) At no material time did Abdul Razak Baginda inform me that he was introduced to Altantuya Shaariibuu by a VIP;

b) At no material time did Razak Baginda inform me that Najib Razak had a sexual relationship with Altantuya Shaariibuu and the she was susceptible to anal intercourse;

c) At no material time did Abdul Razak Baginda inform me that Najib Razak instructed Abdul Razak Baginda to look after Altantuya Shaariibuu as he did not want her to harass him since he was the deputy prime minister;

d) At no material time did Razak Baginda and/or Altantuya Shaariibuu inform me that Najib Razak, together with Abdul Razak Baginda and Altantuya Shaariibuu had met and all been together at a dinner in Paris;

e) At no material time did Altantuya Shaariibuu inform me that she wanted money in the sum of US$500,000 as a commission for a submarine deal she assisted with in Paris;

f) At no time whatsoever did Abdul Razak Baginda and/or Altantuya Shaariibuu inform me that Najib Razak met with Altantuya Shaariibuu in Singapore;

g) At no time whatsoever did Altantuya Shaariibuu inform me that she wanted me to arrange to see Najib Razak;

h) At no time did I tell the police during the course of their investigations about any relationship between Najib Razak and Altantuya Shaariibuu as no such relationship existed to my knowledge. Accordingly, the statement I signed before the police is complete;

i) At no time did Abdul Razak Baginda inform me that he had sent Najib Razak an SMS the evening before he was arrested; and

j) At no time did Abdul Razak Baginda inform me that Najib Razak had sent him an SMS on the day of his arrest to the effect that he was going to see the IGP that day and that the matter should be resolved and for Abdul Razak Baginda to remain calm.

5. In addition, I wish to retract the entire contents of my statutory declaration dated July 1, 2008. I was compelled to affirm the said statutory declaration dated July 1, 2008 under duress.

And I make this solemn declaration voluntarily and conscientiously believing the same to be true, and by virtue of the provisions of the Statutory Declarations Act 1960.

Balasubramaniam a/l Perumal

Tanpa Nama berkata...

KALAU AKU TIDAK BERSALAH.. MENERIMA CABARAN MENJUNJUNG AL-QURAN ADALAH LEBIH BAIK DAN BERMARUAH UNTUK MENGEMBALIKAN KEPERCAYAAN DAN MENDEDAHKAN KONSPIRASI POLITIK PIHAK UMNO. DENGAN SEKALI JUNJUNG AL-QURAN DEMI MEMBUKTIKAN DIRI TIDAK BERSALAH.. IANYA AKAN SEKELIP MATA AKAN MELEBURKAN SEGALA KONSPIRASI POLITIK YANG DIBUAT PIHAK LAWAN.. PERCAYALAH.. SEKIRANYA ANWAR IBRAHIM TIDAK BERANI MENYAHU CABARAN TERSEBUT.. PADA PANDANGAN AKU.. "MEMANG BENAR ANWAR SEORANG PELIWAT SEKIRANYA TAKUT UTK MEMBUKTIKAN KEBENARAN DENGAN MENJUNJUNG ALQURAN" .. CELIKLAH WAHAI PENYOKONG ANWAR SEKALIAN..!!

Tanpa Nama berkata...

BALA,RAJA PETRA DAN ANWAR SEMUANYA PENIPU............

Tanpa Nama berkata...

PELIWAT X KIRA USIA,TENGOK SAHAJA DI BERITA KEBANYAKAN UMUR 70 TAHUN KE BAWAH.....NAFSU TIDAK MENGENAL UMUR DAN JANTINA.BILA DAH X TAHAN AKU PUN X TAHAN NAK KENTUT...LAWAK TUL LAH...

Tanpa Nama berkata...

manusia2..
x takut dgn azab tuhan dh ke?
mcm skarang ni..fitnah berleluasa..

Tanpa Nama berkata...

Hebat juga nafsu Si DSAAI ni...

Tanpa Nama berkata...

Goodluck to DSAI hope there is ways and means to solve this difficult time.

Tanpa Nama berkata...

jangan menghukum seseorg sebelom benar2 die sahkan bersalah..~

tambahan maklumat..jika benar si saiful ni BENAR mengapa dia perlu tukar dua fakta..satu tempat berlaku kejadian dan dua tarikh kejadian.. ~pikir2kan...

Tanpa Nama berkata...

bagi saya...nih my opinion la kan..rakyat menyokong DSAI bukan atas dasar DSAI itu sendiri...tidak semua penyokong DSAI menyokong DSAI..adakalanya mereka ini inginkan perubahan dalam pemerintahan politik...DSAAB tidak lincah dan semangat seperti DSAI..dia hanya tahu untuk mencetuskan konspirasi politik yang akhirnya memakan diri sendiri..
takut kepada masa hadapan yang bakal berlaku dan tidak boleh menerima perubahan yang rakyat sendiri inginkan...
sudah banyak dah DSAAB menipu rakyat...bukan meyakinkan rakyat..malah menyelewengkan harta dan pemikiran rakyat sendiri..hinggakan rakyat rasa politik Malaysia sudah tidak boleh dipercayai.

Tanpa Nama berkata...

berai kerana benar..takut kerana salah.. kalau benar, apsal nk g berlindung kt kedutaan turki..apsal US sibuk2 ajer x nk bg siasat kes anwar.. negara sendiri,sendiri jaga la.. tgk najib..thailand gaduh..relax jer.x nk campur.. ni US.. nun jauh beribu batu dr mesia..

sendiri bley pk beb

Tanpa Nama berkata...

Salam, izinkan saya berbicara...kita ketepikan sebentar kes anwar diliwat...tetapi...mari kita lihat apa yang berlaku dalam pentadbiran negara kita hingga boleh dipertikaikan oleh pihak pembangkang...soalannya, adakah pihak pembangkang boleh membangkang sekiranya sesuatu perkara itu dapat ditegakkan oleh kerajaan dengan fakta...sebagai contoh...mengapa wakil kerajaan semalam, tidak dapat menjawab persoalan mengenai pengurusan kewangan terhadap projek penambahbaikan sistem perhubungan di Malaysia ini...kita lupakan sebentar tentang pembangkang, tetapi...mari kita fikirkan mengapa Kerajaan kita boleh dipertikaikan...dan, tiada jawapan ataupun bangkangan terhadap pertuduhan (soalan) yang diberikan oleh wakil DSAI...sekali lagi, saya mengajak kita lupakan parti pembangkang...tetapi...mari kita fikirkan apa kesalahan kita sehingga boleh dibangkang oleh parti pembangkang...mesti ada sesuatu yang tidak kena, baru boleh dibangkang...harapan saya, jangan kita menyalahkan dan memaki hamun orang lain...tetapi...fikirkan apa kesalahan KITA dan perbetulkan...kerana setiap yang kita lakukan akan DIPERSOALKAN...

Tanpa Nama berkata...

Asal korang semua ni bodoh macam bebal nak tuduh orang ni orang tu. punca darimana dapat? media kerajaan kan. sal lah bodoh bebenor korang semua ni tak sekolah ke. ni lah dia org melayu skrg. yg g sibuk pasal benda kotor cam ni pehal,ntah betul atau x.. baik korang pikir keadaan sendiri dulu, apa dah kaya sgt ke nak g sokong barang naik (BN) klau stakat nak maki2 dlm ni boleh la berani sebelum ckp org tgk diri tu bagus sangat ke ha? dah alim sgt nak hukum org. aku rasa korang suka klau ada bab2 cam ni kan. pasal otak korang pun suka jgk benda alah ni sex la bontot la..
patut la org melayu ni pandai ckp je keje takde. kemajuan pun takde. dlm negara sendiri pun bangsa lain yang maju. yg bangsa sendiri tau apa? gaduh sama sendiri tau la.

Tanpa Nama berkata...

dah x de beza media kjaan ngan media alternatif bang ooi. yg anti kata media kjaan bias. camne lak kebiasan media alternatif yg ditulis membabi buta tu? tak bias ke?

Tanpa Nama berkata...

Kesian Dsai tak habis2 dia orang kutuk dia.Jangan2 ini every ten years event tak for umno or the umno people suka dengan cerita2 pasal liwat?
Pls don't tell me that most of them are GAYS???

Tanpa Nama berkata...

KITA TGK SAPA YG BETUL... JGN TUDUH SAPA2...

ALLAH MAHA MENGETAHUI..

NAZA

HTTP://X-NAZA.BLOGSPOT.COM

Tanpa Nama berkata...

Entahlah...
Budak tu umur 23 tahun, lepas tu lelaki...
Cuba la kalau korang kat tempat Saiful, nak kena liwat...
Mungkin korang fikir gak yg nak liwat tu boss korang...
Hmmm...
Kalau boss nak rogol/liwat staff perempuan tu aku tak hairan la...
Tapi kalau boss nak liwat dtaff laki, & berjaya buat, tu maksudnya dua-dua pihak rela la...
Takkan nak gadaikan maruah sebab org yg nak liwat tu boss kita... BODOH SAIFUL TU!!!

Tanpa Nama berkata...

sng cite..

kes anwar dn kes najib tu siasat sedalam2nya..no double standard wpun org tu penasihat PR or timb PM..
jgn berat sebelah..sbbnya..kedua2 kes nidi ibaratkn..'kalau tkde angin masakan pokok ble bgoyang'

fikir2kn la..

wait n see

ChiCA FuZz AdaRudy GarNet berkata...

ntah ape2 tanpa nama berkata ni..asik nk kutuk org je..ingt bgs sgt ke?

research yg die wat 2 ntah btl ntah tidak..bhn2 yg die cari 2 pn dtg dr medium yg sukar utk dipercayai

internet,media cetak,media elektronik skng bkn blh percaya sgt pn..byk auta dr fakta..

tak yah byk ckp la woi..aku tak sokong ape2..yg aku tau,m'sia ni perlu diselamatkan dr korupsi sume ni..kalo x,mmg hancur..

walau sape pn yg m'mimpin negara ni nnti,aku b'doa semoga dorang sume dikalangan pmimpin yg btl2 bekerja utk rakyat..bkn skadar guna slogan 2 je,tp praktikkan skali.jgn plak nk nyusahkan rakyat!

Tanpa Nama berkata...

Hanya seorang isteri saja yg tahu akan tabiat suaminya. Tak ada seorang isteri pun yg akan setia bersama suaminya sekiranya dia tahu suaminya seorang peliwat ataupun penzina. Pergilah tanya isteri mana pun..Cuba tgk anak-anak hasil dari seorang yang dituduh sebagai peliwat, bandingkan dgn anak2 si bodohwi ataupun Najis..I rest my case. Lu pikirla sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Hanya ALLAH sahaja yang tahu KEBENARANNYA. INGATLAH DUNIA INI BUKAN KESUDAHAN HIDUP MANUSIA. AKHIRAT ADALAH TEMPAT PENGADILAN YANG ABADI. ingatlah Firman Allah di dalam surah al'alaa yang sebahagian daripadaNya bermaksud "sesungguhnya kamu lebih mengutamakan kehidupan dunia sedangkan akhirat itu lebih baik dan lebih kekal". mudah-mudahan ia menjadi renungan kita bersama sebagai seorang muslim yang yakin kepada kehidupan akhirat....insyaAllah.