Ahad, 25 Mei 2008

Evolution Theory: Satu Penipuan Saintifik


Evolution Theory atau Teori Evolusi secara amnya telah diasaskan oleh Charles Robert Darwin (12 Februari 1809 - 19 April 1882) merupakan satu penipuan besar dalam dunia sains. Walaupun sebelumnya idea berkenaan evolusi ini sudah wujud sejak zaman Greek dan Rom dan dikembangkan oleh beberapa orang biologis dan ahli falsafah, teori ini mendapat perhatian luas dengan terhasilnya penulisan oleh Darwin yang bertajuk, "On the Origin of Species".

Teori ini hanyalah satu penghasilan imaginasi berlebihan oleh Darwin dan kemudian dikembang oleh penyokong-penyokong evolusi (evolutionist). Antara perkara mengarut yang terkandung dalam teori ini ialah manusia yang diberi nama saintifik sebagai 'homo sapien' kononnnya berasal daripada beruk. Kebetulan beruk mempunyai banyak persamaan dengan manusia, maka imiginasi beruk mereka yang keterlaluan menybebkan mereka berpendapat beruk yang telah mengalami evolusi yang memakan masa ribuan tahun telah berevolusi menjadi manusia. Penduduk Afrika dan orang asli yang rupa mereka lebih hampir dengan beruk dikatakan mengalami evolusi yang agak perlahan berbanding manusia di negara-negara Barat.

Evolutionist juga berpendapat bahawa semua makhluk (manusia, haiwan, tumbuhan, mikroorganisma, dan lain-lain) berasal daripada satu benda yang sama. Hanya disebabkan proses evolusi yang berlainan yang mengambil masa yang berlainan dikatakan menyebabkan terhasilnya setiap makhluk dengan rupa yang berlainan. Bagi mereka, Tuhan tidak wujud. Setiap benda di alam semesti ini asalnya berjuta-juta tahun dahulu daripada satu benda yang sama. Kononnya proses evolusi yang memakan masa berjuta-juta tahun telah menghasilkan variasi makhluk yang kita lihat sekarang.

21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betul tu En Nadzri. Tiada bukti saintifik kukuh yang kita ni berasal dari beruk. Kita sebagai umat Islam, percaya bahawa punca kejadian kita berasal dari Adam & Hawa

Null berkata...

teori evolusi bercanggah dengan ajaran agama islam..


btw,
thanks for visiting my blog :)

foongpc berkata...

Hi Nadzri. Thanks for visiting my blog. Saya setuju - teori evolusi tiada proof yang kukuh. Anyway, I don't like to think of myself berasal dari beruk!

Letting the time pass me by berkata...

Aku pun tak berapa setuju teori Darwin..

Memang tak tally dengan Al-Quran..

Kalau betul teori Darwin, mestila beruk-beruk kat hutan dah jadi manusia...

Apa punya teori???

Tanpa Nama berkata...

Saye pun sokong gak. Teori Darwin sgt x logik. Of course la umat manusia berasal drpd Adam dan Hawa, seperti yang termaktub dlm Al-Quran, kan Nadzri? :)

-Fazlin

The Hidden Side berkata...

Ataturk who abolished the Caliphate and who was a Jewish Freemason beleived in evolution and not creation. Tun Dr Mahathir said Ataturk "saved Islam." How do you see that?

Is Dr Mahathir A Freemason? Why Support Atatürk


Is Mahathir A Jewish Agent?

mie berkata...

saya sokong.. kita memang belajar Sains, tapi teori ini langsung tidak boleh diguna pakai serta, tidak dapat kita terima melalui akal kita yang waras..

Tanpa Nama berkata...

Betul tu saudara Nadzri
Malaysia memerlukan seorang pemimpin berkaliber seperti saudara yang berani menceritakan kebenaran evolusi

Teddy berkata...

teori evolusi tidak bercanggah dengan islam... saya percaya jika dipelajari teori ini kita akan lebih dekat dengan Tuhan.. buangkan dahulu segala prejudice dan bias yang ada dalam minda berkenaan teori ini..

bagaimana evolusi binatang dari pre-historic dinosaur kepada burung yang boleh terbang dan bagaimana teori kepala zifarah makin memanjang untuk mencapai makanan yang makin tinggi di atas pokok ada benarnya...

saya kira teori ini jika dipelajari dengan lebih mendalam akan mendatangkan kebaikan bukan sahaja kepada umat Islam, tetapi juga kepada umat manusia...

bagi pendapat saya, jika dipelajari dengan mendalam maka kita akan dapati evolution tidak bercanggah dengan Islam malah akan menguatkan lagi hujah bahawa Allah itu wujud. apa yang diperlukan adalah penyelidikan yang mendalam dan perdebatan terbuka berkenaan topik ini.

makin maju sesuatu tamadun maka akan makin dekat tamadun itu dengan aspek ketuhanan.

Teddy berkata...

nadzri,

antara contohnya teori evolusi keimunan bakteria coronovirus iaitu penyebab penyakit SARS yang terbukti berevolusi dari masa ke masa serta meningkat tahap keimunan terhadap drug substence yang sepatutnya mampu menyelesaikan masalah SARS baru-baru ini.

saya ada membaca buku tulisan Charles Darwin dan saya berpendapat bahawa tulisan beliau bersifat saintifik dimana beliau menerangkan berkenaan evolusi cacing dan kesan ke atas keasidan tanah yang membantu meningkatkan kesuburan tanah pertanian (clearly ahead of his time).

Walaupun terdapat beberapa perkara yang boleh diperdebatkan tetapi pada pendapat saya teori evolusi yang dikemukakan oleh Darwin tidak dapat tidak banyak menyumbang kepada pembangunan medikal dan saintifik serta psikologi manusia sekarang.

Saya percaya jika teori ini dikaji dengan lebih mendalam, sebagai umat Islam kita tidak perlu risau kerna pasti kebenaran itu akan tetap muncul jua.

Syah

redbox berkata...

salam, masa aku 3rd year kat utm aku kena amik subjek TITAS --tamadun asia tamadun islam..so kat situ aku n the group di bagi tugasan utk buat research pasal bukti kejadian alam..mcm2 la termasuk salah satu nya kitorg kena wat kajian pasal darwin..
mmg semua fakta yg ada..kajian saintifik membuktikan teori dia tu bohong belaka..

yg paling aku tak tahan...dia ada dakwa jumpa satu gigi org zaman pra sejarah yg ter evolusi,,sudahnya saintis buat kajian..korg nak tau apa hasilnya?? gigi tu sebenarnya gigi BABI.hahhahaha...

demi nak sokong sgt teori dia tu blh..dia ganti gigi babi jadi bahan bukti palsu..lawak2..moralnya darwin ni atheist yg sakit mental.

Mirrul berkata...

salam.
jom pakat baca buku 'bencana kemanusian akibat darwinisme' oleh Harun Yahya.

Unknown berkata...

Askm...

Teori Darwin and big bang theory hampir mempunyai satu matlamat iaitu menyanggah kewujudan Allah yang Maha Esa...

Diorang tak percaya kewujudan tuhan.

Cth teori darwin... mereka menyatakan yang haiwan berubah-ubah.. ada toeri dari laut ke darat, iaitu apabila ikan dlaut tak cukup makanan maka ia telah naik kedarat dan secara perlahan-lahan telah tumbuh kedua kaki depan dan kedua kaki belakang dan jadi lah ia sebagai biawak...

irhafiz.wordpress.com

jom kita hapuskan teori pelik diorang...

kalau ada orang tanya pasal sebab apa lelaki boleh kahwin empat sedangkan wanita tak boleh, saya ada jawapannya kat blog atas tu

Unknown berkata...

Itu memang tipu...
mereka mencipta teori darwin dan teori big bang

irhafiz.wordpress.com

Jom ikuti persoalan salah faham thdp Islam...

Kenapa Islam membenarkan lelaki kahwin lebih seorang... dan tidak pd wanita..

Adakah islam itu ganas...
jwpan terpeinci utk orang non muslim jika mereka tanya ada dlm blog saya...

Tanpa Nama berkata...

Tun Teddy...

Saya pernah membaca sebuah buku karangan Harun Yahya tentang penipuan evolusi.

Begini, apa yang dimaksudkan tentang evolusi ini adalah kemampuan sesuatu benda hidup untuk menyesuaikan diri di mana2 keadaan tanpa mengharapkan kepada sesuatu benda lain... Mereka telah menyatakan bahawa alam ini kekal dan tiada tuhan...

Ok. bagi mereka, golongan kulit putih adalah lebih genius dan lebih hebat berbanding dengan orang kulit hitam. pernah terjadi, golongan mereka ni cuba menghapuskan golongan kulit hitam kerana terpedaya dengan ideologi darwin. Bagi mereka itu adalah yang terbaik bagi membolehkan semua spesis manusia adalah yang terbaik.

selain itu.. mereka terlalu banyak menceritakan dan mereka-reka cerita tentang tulang yang ditemui mereka... kemudian memanggil pelukis untuk melukis gambaran daripada satu tulang yang sama. ini bukan sains, lukisan yang terhasil adalah idea khayalan si pelukis sahaja.

Jadi keburukan teori darwin ini terlalu banyak dan ia bercanggah dengan fahaman agama... mahupun logik akal...

Ok.. kerumitan suatu sel yang mempunyai kekompleksan ciptaan dengan DNA dan pelbagai lagi pun cukup memeningkan kita... ini boleh dikatakan terjadi secara kebetulan?

satu lagi... alam yang luas ini sehinggakan cahaya bintang yang kita nampak di waktu malam bukan cahaya yang dipancarkan pada waktu tersebut, tetapi cahaya yang telah terpancar beribu-ribu tahun yang lampau yang baru sahaja sampai ke bumi....

Bagai mana pula black hole, lohong hitam yang menyedut semua sekali di angkasa lepas termasuk cahaya bintang...

Ini pasti ada pencipta yang maha Hebat iaitu Allah....

irhafiz.wordpress.com
www.harunyahya.com

Tanpa Nama berkata...

Teori Big Bang... or big bang theory.

Sebagai seorang Islam, saya amat meyakini bahawa alam ini ada pencipta.

Walau bagaimanapun, sekiranya kita mempunyai bukti yang jelas dari sudut sains, ia akan memantapkan lagi keimanan kita terhadap kewujudan tuhan yang satu...

Begini, golongan athies dan golongan sains pada zaman seiringan dengan kegemilangan theory darwin cuba mencari suatu jawapan kepada andaian yang menyatakan bahawa alam ini sudah wujud tanpa permulaan dan tak akan berakhir buat selama-lamanya...

Mereka giat mengkaji planet-planet, bintang-bintang menggunakan teleskop gergasi..

Dari pemerhatian mereka, alam ini berkembang, bintang-bintang berkembang menjauhi satu sama lain, begitu juga setiap komponen yang ada.

ini menunjukkan bahawa alam ini sentiasa berkembang dan terus berkembang. Jadi jika ia sentiasa berkembang, galaksi-galaksi sentiasa menjauhi antara satu sama lain... maka suatu masa dahulu ia pasti dari suatu tempat yang sama, berasal dari suatu yang sama...

Pada pendapat mereka, suatu ketika dulu, suatu komponen yang mampat meletup bertebaran ke serata alam dan bergerak dengan kelajuan yang sama (tiada geseran). serpihan-serpihan itulah yang ada sekarang, bumi, milky way, bintang, sistem suria, dan lain-lain...

Jadi pendapat harun yahya, tidak pernah suatu letupan pun yang boleh membentuk suatu yang amat sempurna seperti bumi dan alam ini sehingga boleh dihuni oleh manusia dan lain-lainnya. jadi teori letupan besar ini adalah tipu...

Ia pasti melibatkan campur tangan Yang Maha Esa...

Jadi teori ini jika diteliti boleh digunakan oleh golongan atheis utk menyatakan bahawa Tuhan tidak wujud.

Harap dapat memberi manfaat..
Insya Allah.

Tanpa Nama berkata...

Askm...

Saya ada menulis suatu hujah tentang Darwin n big bang.

Jika berminat boleh lawati

http://irhafiz.wordpress.com/putih-sehelai-kertas/kemusnahan-teori-darwin/

Tanpa Nama berkata...

saudara nadzri
sir isaac newton& darwin adalah batu loncatan kepada ateis. Eropah telah lama menjadikan kajian mereka berdua utk membuktikan tiada tuhan di muka bumi ini. Di malaysia juga, anak anak muda melayu juga telah banyak yg mnjd golongan ateis. tidak banyak pihak nak memperkatakan tntg perkara ini di malaysia. diharapkan saudara nazdri dapat berkongsi bersama tntg masalah ateis dikalangan org2 melayu pd masa akan dtg

Tanpa Nama berkata...

Saya akan memulakan pengajian dalam bidang phylogeography, yang mengkaji perkaitan organisma di dalam satu aras taksonomi. saya tetap percaya yang ianya sudah termaktub dalam al-quran asal usul kejadian manusia. jadikan ia sebagai panduan. buka minda, baca dan kajilah. semoga kita boleh berhujah untuk menolak teori evolusi oleh darwin.

Tanpa Nama berkata...

Jangan mengkufuri diri kita dgn dakwaan mereka yang sesat ini. Ini adalah hasil dari pemikiran manusia yang tiada iman dan hanya membuat keputusan dari akal yang diselubungi oleh nafsu semata-mata.

Tanpa Nama berkata...

Jangan mengkufuri diri dengan dakwaan mereka. Sebelum kita mula mempelajari sesuatu berkaitan dengan alam ini dan manusia, telitilah dahulu apa yang terkandung dalam Al-Quran. Inilah ilmu yang tiada manusia dapat menirunya. Ilmu yang disampaikan oleh Allh swt kepada Rasulullah saw melalui perantara-Nya Jibril as. Ingat.. sekali kita menolak satu huruf sahaja dari Al quran , maka sia2 lah segala amalan kita.

Renungkanlah peristiwa Isra' Mikraj di mana Junjungan kita Muhammad saw tidak mempedulikan panggilan suara2 dari kaum Yahudi dan Nasrani.Mereka ini ingin kita mengikut cara hidup dan berfikir mereka. Tidak sama sekali.

Mengkaji melalui pengetahuan sains boleh , tetapi jangan keterlaluan sehingga mendahului segala dalil yang ditetapkan. Ini akan mengakibatkan kita tergolong dalam kalangan orang yang melampaui batas. Sentiasa beringat , dunia semakin dicengkam oleh mereka yang aties dan bertuhankan nafsu /syaitan.

Rasulullah saw pernah bersabda dalam khutbah terakhir Baginda saw iaitu " berpeganglah pada Al-Quran & Sunnah ku , nescaya kamu selamat dan tidak akan sesat selama-lamanya".

Al-Quran & As-Sunnah ; inilah dasar dan sumber segala ilmu di dunia ini. Apakah manusia ingin mendahului Sang Pencipta? Mustahil!! Jangan jadi Namrud ! Firaun ! Qarun ! Abu Jahal ! Kaum Ad ! Kaum Tsamud dan mereka yang seangkatan dengannya , semuanya telah dibinasakan oleh Allah swt keran mereka "MELAMPAUI BATAS".

Wallahua'lam.